Gå til innhold

Flytte til Australia

Sindruz

Anbefalte innlegg

Har jeg lov til å flytte til Australia? Er det enkelt å skaffe seg jobb i Australia?

Er møkka lei Norge, vil bare flytte til mitt drømmeparadis, Australia og starte et nytt liv der..

Syntes bare Norge er et deprimerende land, spessielt disse tunge vinterdagene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er veldig masse visumregler osv som gjelder for Australia. Det skal ikke være noe problem å komme seg inn og heller ikke å få jobb (avhengig av hvor kresen du er), men jeg tror ikke du kan regne med å være der mer enn ett eller to år om du ikke begynner å studere, får deg en "ordentlig" jobb (f.eks. ingeniør), eller du gifter deg med en australsk frøken.

Nå vet jeg ikke om du faktisk har vært i Australia. Men om det er mest det at du vil vekk fra Norge, kan jeg anbefale Sør-Øst Asia og det området der. Vietnam, Taiwan, Indonesia. Langt billigere, men du kan likevel tjene gode penger som f.eks. engelsklærer. Australia er enormt dyrt på verdensbasis. Omtrent alt er jo billigere enn Norge, men om du "kun" ser etter paradis og eksil fra Norge ville jeg vurdert Sør-Øst Asia om jeg var deg. Spesielt om du er interessert i å jobbe på hotell/hostell, i turistbransjen, som bartender, dykkeinstruktør/divemaster etc. Veldig mange setter pris på "hvite skandinaver" og folk som kan god engelsk i disse landene, fordi klientellet deres ofte er av samme slaget.

Om du likevel drar til Australia vil jeg anbefale Melbourne. Om du vil ha lett jobb er det både lett og gode penger om du er villig til å jobbe i "the outback", spesielt oppe i nord rundt Darwin-området. Problemet er krokodiller/generelt dyreliv (vet ikke hva du tenker om det) og at det ikke er så mye folk å skryte av. Men idyllisk absolutt.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...