Annablond Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Hei, jeg fikk beskjed om å oppdatere programvare, og gjorde det som vanlig ved å godkjenne det, men etter oppdatering har maskinen kollapset. Se vedlagt bildet. Jeg kommer ikke videre....det bare stopper opp. Hva er feilen og hvordan kan det rettes? Lenke til kommentar
mu99 Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 har du fremdeles cd'en med det opprinnelige osX som fulgte med maskinen kan du prøve å boote fra den. trykk C på tastaturet så skal den boote derifra. Derifra bør du kunne installere chipset drivere på nytt. Ser ut til å være noe galt med noen av driverne til cpuen. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Det følger vel ikke med noen CD med Mac OS X? Skru maskinen av og under oppstart trykker du command + R da skal du forhåpentligvis komme inn i Recovery mode slik at du kan installere OS X på nytt. Lenke til kommentar
mu99 Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Meget mulig det ikke følger med cd lenger, har ikke kjøpt ny mac siden 2010 så det er sikkert skjedd endringer der. Ser ut til å være de samme mulighetene du får vel og merke. Ville tatt en tur innom diskverktøyet og sett hvor system mappa er blitt av. Leser rundt på nettet at denne feilen dukker opp fordi mac'en ikke finner igjen system mappa. viktig at denne ligger øverst i mappe strukturen på disken. Lenke til kommentar
Annablond Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 Hei, jeg er ingen datakyndig person, men jeg har ingen CD. Hvordan kan jeg LAGE EN FRA NETTET? Ser frem til svar med hjelp! På forhånd takk. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Det skal ikke være nødvendig med CD. Hva skjer når du holder inne Command + R når du starter maskinen? Lenke til kommentar
Annablond Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 Tusen takk for tips. Det funker med command + R, og da får jeg valgmeny om å installere OS X på nytt, eller bruke gammelt sikkerhetskopi, jeg velger installere på nytt. Er det riktig? Installasjon er i gang, og jeg må vente i 1 time før det er ferdig. Igjen, takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå