salve96 Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Dagens markløft fikk en brå vending på de to siste repsene. Kjørte med 115 kg på de siste repsene, kjente smerter på baksiden av høyre lår, nærmere bestemt hamstring. Når jeg først kjente det på den ene, tenkte jeg prøver en gang til, da ble det mye verre. Prøvde så å gå ned i vekt å løfte noe lett, nesten like vondt da. Løping fungerte heller ikke, kjenner det enda nå når jeg går ca 2 timer etter økten. Kjennes virkelig ut som jeg har strekt noe, noen som vet hva det kan være? Hva bør jeg gjøre fremover? Setter pris på innspill og tips Lenke til kommentar
War Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Du kan jo håpe at det ikke er så ille som dette http://www.tillerfysioterapi.no/artikler/110-hamstringsstrekk Det er kjipt å lesse på med vekter på marken nå så smeller det skikkelig, så du burde vel uansett reise til fastlegen så fort h*n kan. Strekk er nå en ting, men er det revet av halve muskelen blir det en annen sak. Det er vel umulig for oss å komme med tips før det har gått lenger tid og viser det seg at det ikke er en strekk så har du kastet bort mye tid. Lenke til kommentar
roaldhansen100 Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Er det lenge siden sist du har hatt markløft? Når du skadet deg. I så fall er det mest sannsynligvis en strekk du har pådratt deg. gjør det samme selv når det er en stund siden sist gang, legger på for mye vekt, og skal klare å dra like mye som på sist trening, helst litt mer... Blir fort skader av sånt Men, det går over Lenke til kommentar
salve96 Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 Har smått begynt igjen med mark, og trener med relativt lite belastning nå. Bør jeg bare fortsette å kjøre på og øke vektene fra gang til gang? Kjenner ikke noe i hamstring nå lenger. Lenke til kommentar
War Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Ja, så kan du jo dobbeltsjekke teknikken. Tar du ut slarken mellom stang og skiver i oppspennet, er skuldrene rett over stanga i avløftet osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå