Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så i teorien skal jeg vertfall kunne koble denne til en hd skjerm og spille en hd film på skjermen via nettbrett? ( altså opp til 4k )

Ikke nødvendigvis. Det forutsetter at brettet har en skjermutgang som er egnet eller en måte å overføre 4K på trådløst.

Påstanden Ultra HD 4K 3D gjelder nok muligheten for avspilling av filene inkludert nedskalering til skjermens oppløsning.

Men tilbake til hovedteama, vil du kalle dette en svindel siden informasjonen bakpå er veldig uklar mening på.

Annen ting: står også at det er hd kamra, noe som det e helt klart ikke er, veldig dårlig oppløsning på det. her er det vell ingenting annet en kamraet seg selv som kan ta skylden? siden den ikke bruker en prossesor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Salg mellom privatpersoner reguleres av kjøpsloven. Forbrukerrådet hjelper likevel i slike saker, og du kan med fordel ringe dem for råd. En klage sendt til dem gjør at de kontakter selger for deg og megler. Når de ikke frem, kan de ta saken videre for deg til tvistnemnd der taperen som regel blir ilagt gebyr på ca. 700Kr i tillegg til eventuelt erstatning. Men man kan bli ilagt gebyret selv om man vinner saken.

Personlig tenker jeg kjøper må ha en eller annen form for undersøkelsesplikt, så du stiller kanskje ikke så sterkt i denne saken. Det eneste selger skriver "feil" i annonsen er jo at: "Nettbrettet er og 3D", ettersom alle fysiske objekter er 3D så bør man vel ha lov til å forvente at det her henvises til en annen egenskap ved nettbrettet, som for eksempel en 3D skjerm. Men som sagt; Nettbrettet er jo faktisk 3D. Alt annet er printet på nettbrettet og står jo ikke i annonsen. Om selger er/spiller dum kan det godt tenkes at han kan slippe unna med dette.

Jeg har selv sett disse Yashica produktene dukke opp på finn.no før. Siden jeg ikke kjente merket gjorde jeg et kjapt google søk. Første varselbjelle er at man ikke finner nettbutikker som selger disse, og at produsenten ikke har noen webside med produktinformasjon. På side to av søkeresultatene på google så dukke Tenerife svindelhistoriene opp, og bør absolutt være varselbjelle nummer 2. Når du tydeligvis ikke har gjort dette før kjøpet, er jeg redd du rett og slett har lurt deg selv nesten like mye som eventuelt selger har. Men som sagt; ring forbrukerrådet og spør om hjelp. Det er gratis utenom tellerskrittene...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så i teorien skal jeg vertfall kunne koble denne til en hd skjerm og spille en hd film på skjermen via nettbrett? ( altså opp til 4k )

Ikke nødvendigvis. Det forutsetter at brettet har en skjermutgang som er egnet eller en måte å overføre 4K på trådløst.

Påstanden Ultra HD 4K 3D gjelder nok muligheten for avspilling av filene inkludert nedskalering til skjermens oppløsning.

Men tilbake til hovedteama, vil du kalle dette en svindel siden informasjonen bakpå er veldig uklar mening på.

Annen ting: står også at det er hd kamra, noe som det e helt klart ikke er, veldig dårlig oppløsning på det. her er det vell ingenting annet en kamraet seg selv som kan ta skylden? siden den ikke bruker en prossesor?

Alt er dog relativt, 2mp er "hd" i forhold til 1mp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...