Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte et nettbrett på finn.no og sleger har tatt bilde av baksiden av nettbrettet. post-330660-0-40508800-1419862050_thumb.jpg som dere ser på bilde står det at det skal være ultra hd 4k 3d tablet (det står også hd kamra vedsiden av kamaralinsen). Når jeg kommer hjem og prøver det ut finner jeg fort ut at disse egnskapene ikke stemmer. oppløsningen på skjermen var bare 1024x600.

Ville dere kalt dette en svindel, sidne bildeopplysningene ikke stemmer overens med egenskapene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at Yashica er 'noe' det selges mye av til turister feks på Lanzarote og Tenerife , vil anta at selger kanskje har blitt lurt selv da han var i syden og nå prøve å få litt av pengene tilbake.

Det kan godt stemme.

Men når han videreselger produktet er det vell han som har ansvar for at det er korrekt informasjon?

Ellers burde han vell nevnt det i informasjonen?

Lenke til kommentar

Du kan forsøke å legge det frem som en sak for Forbrukerrådet. I prinsippet har du kjøpt en vare som ikke er hva den utgir seg for å være, og som nok yter under hva man skal kunne forvente. Tviler sterkt på du kommer noen vei da :\

Når selger ikke engang klarer å skrive (ikke engang navnet på artikkelen ble rett..) så må man være på vakt. Litt googling på merke/modell er også lurt. Det er ikke meningen å være etterpåklok og ekkel her altså - jeg bare nevner det.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at han er ansvarlig for korrekt informasjon, med tanke på at bildet viser at det er et 'ultrahd 4K' brett og bretter kun klarer 1024*600 vil jeg si det er svindel.

Sikkert noen hær på forumet som kan lover&regler på fingrene som kan gi deg bedre informasjon enn hva jeg kan.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at selger har ansvar for produsentens feilmerking her. Det er ulempen med privatkjøp - dette hadde vært en klar reklamasjonssak i en (nett)butikk, men å bevise at selgeren har ført deg bak lyset er vrient. Mulig du kan prøve å få en refund fra produsent, eventuelt et skikkelig produkt derfra. Den jobben må du rett nok ta selv.

Å handle ting "brukt" er ofte smart, men med rabatten man vil ha kommer også reduserte rettigheter.

Lenke til kommentar

Jeg ble svindlet for 500 kroner, jeg hadde annonsen, banknoteringen og bevis på at jeg ikke hadde mottat noe fra posten. Jeg hadde navn og telefonnr, samt meldinger imellom oss to.

All info ble gitt til Politiet som sa de skulle ringe han. De sa det var en enkel sak, siden gjerningsmannen var kjent.

Henlagt selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Ville dere kalt dette en svindel, sidne bildeopplysningene ikke stemmer overens med egenskapene?

Kanskje liten sjanse for at det hjelper, men start med å kontakte selger. Kontakt også Finn, eller les deres råd om sikker handle og klagemuligheter.

Lenke til kommentar

Kanskje liten sjanse for at det hjelper, men start med å kontakte selger. Kontakt også Finn, eller les deres råd om sikker handle og klagemuligheter.

Hei

Har allerede kontaktet selger og han at han ikke ville oppheve salget.

Kan vell prøve å kontake finn og høre hva de har å si.

Lenke til kommentar

Jeg vil tro at han er ansvarlig for korrekt informasjon, med tanke på at bildet viser at det er et 'ultrahd 4K' brett og bretter kun klarer 1024*600 vil jeg si det er svindel.

Sikkert noen hær på forumet som kan lover&regler på fingrene som kan gi deg bedre informasjon enn hva jeg kan.

Ja det var det jeg og tenkte.

Håper noen som kan mye om lover og regler kan ta kontakt.

Lenke til kommentar

Ultra HD 4K 3D kan bety at fjøla er i stand til å spille av slikt innhold, altså prosessere. Det står ikke noe om at skjermen skal ha den oppløsningen. Sånn sett har nok Yashika sitt på det tørre.

Yashica er et gammelt ærverdig japansk kameramerke. Kameramerket har blitt kjøpt opp og solgt videre flere ganger og har i dag ikke i nærheten den samme stjernen det en gang hadde, takket være misbruk av det tidligere så gode merkenavnet.

Lenke til kommentar

Ultra HD 4K 3D kan bety at fjøla er i stand til å spille av slikt innhold, altså prosessere. Det står ikke noe om at skjermen skal ha den oppløsningen. Sånn sett har nok Yashika sitt på det tørre.

Yashica er et gammelt ærverdig japansk kameramerke. Kameramerket har blitt kjøpt opp og solgt videre flere ganger og har i dag ikke i nærheten den samme stjernen det en gang hadde, takket være misbruk av det tidligere så gode merkenavnet.

Så i teorien skal jeg vertfall kunne koble denne til en hd skjerm og spille en hd film på skjermen via nettbrett? ( altså opp til 4k )

Endret av -00S3CIK0
Lenke til kommentar

Så i teorien skal jeg vertfall kunne koble denne til en hd skjerm og spille en hd film på skjermen via nettbrett? ( altså opp til 4k )

Ikke nødvendigvis. Det forutsetter at brettet har en skjermutgang som er egnet eller en måte å overføre 4K på trådløst.

Påstanden Ultra HD 4K 3D gjelder nok muligheten for avspilling av filene inkludert nedskalering til skjermens oppløsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...