sinnaelgen Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Nå trodde jeg at et selskap som ikke klarer å lever en tjeneste ( f.eks ip telefoni) som fungerer skikkelig heller ikke hadde lov til å ta betaling for tjenesten . hjemme hadde telio overtatt for nekxtgen tell , som førte til at først så virket telefonlinjen sån halvveis , man kunne snakke i telefonen en liten stund før det ble brutt Det første adapteret som ble tilsend sinket også datatrafikken adapter nr 2 fungert for datatrafikken , men ikke for telefonlinjen og så ble det tilsendt et adapter 3 fordi jeg etterlyste nr 2 nr 3 ble aldri benyttet så i alle de månene vi har benyttet telio så har ikke telefonen virket Da ble vi lei og gikk over til en annen leverandør De virket fra første stund frem til uvær satte en midlertidig stopp for tjenesten , men det skulle den ny leverandøren få i orden nå har teilio likevel send en purring for en periode har de lov til dette ? siden telio overtok for Nextgentel så fikk vi tilsendt ny adapter ( som nevnt tidligere ) noe vi egenlig ikke har bedt om . hvorfor de gjorde det har jeg heller ikke fått svar på det rare ar at Tildin adapret har fungert i alle år , også under telio i 1 år siden ingen ting fungert og de sendte meg/ oss 3 stk adaptere som de sikkert vil ha tilbake så forlanger de også at kunde betaler returen Er det riktig å gjøre det slik ? oppsummert så betyr det at Telio forlanger at man betaler for en tjeneste som ikke fungerer og så forlanger de at kunden skal betale retur for påtvunget utstyr Lenke til kommentar
l3373r Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Du skal vel ikke betale for en tjeneste du ikke kan benytte deg av? Det er bare aa bestride kravene. Hvorfor tror du de sendte nye adaptere? Nettopp for aa faa det til aa fungere, ellers ingen penger for dem. Endret 29. desember 2014 av l3373r Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 Du skal vel ikke betale for en tjeneste du ikke kan benytte deg av? Det er bare aa bestride kravene. Hvorfor tror du de sendte nye adaptere? Nettopp for aa faa det til aa fungere, ellers ingen penger for dem. de 2 første fungerte ikke , det 3 gadd jeg ikke å prøve en gang når man hadde hold på i 2 måneder så måtte man sette en grense Spørsmålet nå er om det rikte at vi må betale for retur forsendelsen av de 3 boksene. og hvor lenge vil Teilo vente før de krever boksene tilbake jeg har tilbud dem å lomme og hente dem jeg har spurt om de vill ha dem tilbake jeg har også skrevet at de kom til bli kastet etter en hvis tid ( uten å nevne noen tidsfrist ) Det enste svare jeg da fikk var en adresse man kunne sende dem til jeg spurte hvor de hadde service kontor i tilfelle jeg kunne levere dem inn der ( man skulle jo tro at de hadde service personell fordel utover landet ) man fikk da svar at de bare hadde lager et sted i Oslo området Så de har ikke forlangt at jeg skulle sende dem tilbake Lenke til kommentar
l3373r Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 De to siste gangene jeg har faatt modem fra Telenor/bestilt internettabonnement har de sendt med en returlapp, klistremerke, for aa returnere modemet gratis dersom jeg skulle avbestille etc. Jeg vet ikke, men uansett skal du av sunn fornuft ikke betale for noe du ikke har bestilt. Du har bestilt en tjeneste en gang. De fikk det ikke til aa fungere og de sendte deg flere tjenester du ikke har bedt om, for aa faa den forste tjenesten du faktisk har bedt om, til aa fungere. Jeg mener du ikke skylder de en krone. Det er ikke din feil. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 jeg har hatt forbindelse med CDON noen ganger , bestilte noen DVD serier som jeg hadde lit tull med , selv lang tid etter at de var kjøpt fik jeg byttet de platene som var feil på . men boksen måtte sendes i retur etter ikke så lang tid uten at jeg betalte en krone de første gangene måtete jeg skrive ut en retur lapp som jeg la inne i klister lommen , de andre gange fulgte dert med hvis ejg husker riktig En person på jobben måtte bytte dekoder hos Canal digital først rotet posten slik at den ble sent i retur uten at han fikk vite et den var klar for henting på postkontoret men der var det slik jeg forsto det retur lapp når det gjelder IP telefonen så begynte det med at faren min valgte dette gjennom tele2 som overførte dette til nextgentel uten problemer , vi behold til og med samme adapter så i fjor en gang hadde Telio overtatt nextgentel vi fikk telefon fra dem og de ville ha noen opplysninger siden vi ikke fant alle nødvendig opplysninger i farte på eieren ( altså faren min ) ga moren min sine opplysninger , det skulle ikke ha så mye å si ble det sag det ente med at vi fikke en annen adapter en den vi hadde fra før resten av historien kjenner du Det pussige her er at nå etter nyåret heter det ikke Telio men Telio nextgentel jeg har Internett og tv gjennom altibox . De har brukt utstyr fra Teilgin som fungerer Boksen som teilio var av et annet fabrikat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå