Gå til innhold

Lanserte ny og raskere utgave av Samsung Galaxy Note 4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det hadde selvfølgelig vært gøy å sprenge månedsgrensa på mobilabonnementet på under 5 minutter, men... nei, kanskje ikke så gøy likevel? :roll:

så dårlig kommentar. sprenger jo ikke mobil grensa så fort. vil jo kommer avtaler fra selskapet om gode tilbud får 4G data. er så dumt når folk sier sånt som du gjør

Lenke til kommentar

Det hadde selvfølgelig vært gøy å sprenge månedsgrensa på mobilabonnementet på under 5 minutter, men... nei, kanskje ikke så gøy likevel? :roll:

så dårlig kommentar. sprenger jo ikke mobil grensa så fort. vil jo kommer avtaler fra selskapet om gode tilbud får 4G data. er så dumt når folk sier sånt som du gjør

Fortell! Jeg fant bare ikke noen MOBILabonnement hos Netcom, Telenor, Chess, Talkmore, Djuice, Onecall, Telio, Tele2 osv. som har mer enn 10 GB data inkludert. Så finnes det datapakker hvor man (nesten) dobler månedsprisen for å doble antall GB.

La oss si at man vil få 150 Mbit i praksis med den nye teknologien. Så tar det 10 minutter. Halver det igjen. 75 Mbit KAN du klare å få på 4G i dag. 20 minutter, så er festen slutt. I dag.

Jeg regnet faktisk litt før jeg skrev min forrige kommentar. Hva gjorde du?

Lenke til kommentar

Hva er dette slags tankegang? At man har raskere nett betyr ikke nødvendigvis at man bruker mer av datakvoten. Det er jo ett fett om man laster 1 eller 100 mb i sekundet, det er den samme mengden data som skal ned uansett. Å ha kjapt internett gjør ikke at man laster ned mer, bare at man laster ned den samme dataen raskere.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Fortell! Jeg fant bare ikke noen MOBILabonnement hos Netcom, Telenor, Chess, Talkmore, Djuice, Onecall, Telio, Tele2 osv. som har mer enn 10 GB data inkludert. Så finnes det datapakker hvor man (nesten) dobler månedsprisen for å doble antall GB.

La oss si at man vil få 150 Mbit i praksis med den nye teknologien. Så tar det 10 minutter. Halver det igjen. 75 Mbit KAN du klare å få på 4G i dag. 20 minutter, så er festen slutt. I dag.

Banzai har 100GB

Lenke til kommentar

Hva er dette slags tankegang? At man har raskere nett betyr ikke nødvendigvis at man bruker mer av datakvoten. Det er jo ett fett om man laster 1 eller 100 mb i sekundet, det er den samme mengden data som skal ned uansett. Å ha kjapt internett gjør ikke at man laster ned mer, bare at man laster ned den samme dataen raskere.

Nei. Hvis du f.eks sitter på bussen og surfer rundt på nettet vil du garantert ha lastet ned vesentlig mer data enn på samme tur med et treigt nett.

Nettopp fordi hastigheten er høy vil du bruke mer av tiden til å besøke flere sider i stedet for å vente på at de skal lastes inn. På samme måte vil du generelt laste ned mer data enn før, hva skal du ellers bruke all den tiden du "har spart" med hurtigere nedlasting til?

Lenke til kommentar

Banzai har 100GB

mente og si at det kommer sikkert gode avtaler når den telefon kommer til norge. og det er sikkert at den ikke slukker så fort opp alle GB-en. er jo mening at telefon kommer

Lenke til kommentar

Nei. Hvis du f.eks sitter på bussen og surfer rundt på nettet vil du garantert ha lastet ned vesentlig mer data enn på samme tur med et treigt nett.

Nettopp fordi hastigheten er høy vil du bruke mer av tiden til å besøke flere sider i stedet for å vente på at de skal lastes inn. På samme måte vil du generelt laste ned mer data enn før, hva skal du ellers bruke all den tiden du "har spart" med hurtigere nedlasting til?

Blir alltid fascinert og imponert når folk faktisk er negative til forbedring av infrastruktur og teknologi.. Hvem er det som tvinger deg til å benytte deg av dette i det hele tatt? Du kan fint skru på Edge for min del om du ønsker et tregere og en mer "sparsom" nettilkobling til telefonen din.

Hva gjelder lasting av nettsider så er du ikke akkurat begrenset av båndbredde på dagens mobiltelefoner og nettbrett, selv med 3G de fleste steder så vil du ha en båndbredde på 3 mbit+ som ikke setter noen merkbar begrensning på hvor raskt du laster inn nettsider eller ikke. Så det at du plutselig skulle konsumere langt flere nettsider på grunn av LTE-A CAT9 faller på sin egen urimelighet. Med dagens 4G / LTE så ser de fleste båndbredde på 15 mbit+, forskjellen fra 15-70 mbit og 300 mbit ved nettsurfing er jo ikke-eksisterende.

Dette vil være med på å medføre bedre infrastruktur i markedet, høyere hastighet til de som trenger det og en mer stabil båndbredde. Det lar folk som ønsker å se en fotballkamp via TV2 Sumo, C-More eller skirenn via mobilen når de ikke har tilgang på WiFi mulighet til å gjøre det uten at ting skal hoppe opp og ned i kvalitet osv hele tiden på grunn av et høyere tak for båndbredde. Videoen som trekker 3500 kbps trekker ikke plutselig 5x ganger så mye data per sekund bare fordi du er koblet opp mot LTE-A CAT9.

Sist men ikke minst så er det nok minst 12-24 mnd før vi ser dette utbygd i noen særlig grad i Norge, og før vi har telefoner og nettbrett som faktisk vil ha støtte for LTE-A CAT9 og innen da så vet jo ingen hva som skjer med datakvoter på mobilabonnementene. Dette er vel først og fremst myntet på bedrifter, med egne mobile bredbånd abonnementer osv..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...