van der Her Skrevet 29. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2014 Hei, jeg trenger noen gode råd Jeg har en Macbook Air 2013 modell, kjøpt for 1,5 år siden. Batteriinformasjon. Informasjon om tilstand: Syklusantall: 368 Tilstand: Batteriet må byttes ut. Dette synes jeg var vel tidlig? Nå gir macen meg altså beskjed om at batteriet må skiftes. Når jeg trykker på batteriikonet øverst til høyre på skjermen hvor gjenværende batteriprosent står, står det "Batteriet må byttes ut". Dette ble jeg obs på først nå, kan hende det har stått der en stund da jeg føler batteritiden på maskinen har blitt dårligere i det siste.Apple skriver følgende på sine sider:Batteriet er konstruert for å beholde opptil 80 % av originalkapasiteten etter 1000 komplette ladesykluser. Ettårsgarantien inkluderer bytte av et defekt batteri.Batterit skal altså holde lenger enn dette. Men samtidig skriver de at de kun har ettårsgaranti for defekte batterier. Vil det da si at jeg ikke kan få nytt batteri dekket hvis jeg leverer inn mac´en? Jeg mener å vite at forbrukerkjøpsloven strekker seg lenger enn bare ett år, uavhengig om det er batteriet eller skjermen det er noe galt med. Men samtidig har jeg en følelse av at jeg vil slite med å få dette dekket?Har forresten kjøpt mac`en på Lefdal. Forslag til hva jeg kan gjøre for noe nå? Hva hadde du/dere gjort?På forhånd, tusen takk for hjelp :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 29. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2014 kjøpe batteri på ebay og gjøre det selv, eller betale apple 1500kr Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) . Endret 29. desember 2014 av van der Her Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2014 kjøpe batteri på ebay og gjøre det selv, eller betale apple 1500kr Så dette kan ikke reklameres mener du? Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 29. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2014 http://www.dinside.no/931339/pc-batteriene-dine-skal-vare-i-opptil-tre-aar Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 29. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2014 Slikt pleier å gå på reklamasjon hos Apple. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 29. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2014 Reklamer. Batteriet skal vare lengre enn som så på macbooks. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2014 Gå til Lefdal og si du skal ha nytt batteri, om de krangler kan du godt referere til avgjørelsen i Forbrukertvistutvalget som det refereres til i artikkelen Maxopp linker til. Skriv den ut og ta den med deg: Link Geir Lenke til kommentar
van der Her Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. desember 2014 Gå til Lefdal og si du skal ha nytt batteri, om de krangler kan du godt referere til avgjørelsen i Forbrukertvistutvalget som det refereres til i artikkelen Maxopp linker til. Skriv den ut og ta den med deg: Link Geir Takk skal du ha Geir, gull verdt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå