Gå til innhold

Logitech Z-906 vs Philips HTB3510

Anbefalte innlegg

Har planer om å skaffe meg ett billig surround anlegg for gutterommet. Tenkte å sette ett budsjett på max 2500 kr, men gjerne mindre.

Endte opp etter litt research med enten et Logitech Z-906 som jeg hører alle snakker varmt om og et Philips HTB3510. Ser att begge ligger på rundt 2200 kr i norske butikker.

Noen anbefalinger av disse to? Noe jeg bør tenke på før jeg tar valget?

http://www.philips.no/c-p/HTB3510_12/5.1-hjemmekinoanlegg

http://www.logitech.com/no-no/product/speaker-system-z906?crid=1588

På forhånd, takk. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et Logitech Z-560 sett som gir 400 watt RMS og det er alt for høyt på max i et lite/medium rom, så du trenger ikke bekymre deg om at det ikke blir nok lyd med z-905 på 500 watt RMS. Kvaliteten er nok høy for denne typen utstyr i.o.m at anlegget er THX-sertifisert hvis du aksepterer. Hvis du ikke trenger en BluRay spiller er det jo et helt greit anlegg. Bassen på suben var litt i meste laget selv justert på det laveste mulig innstilling, så endte opp med å plugge det igjen med en skumpropp. Ble en del bedre med mindre refleks.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke stolt på de effektmålene der, anleggene hadde sikkert smeltet dersom oppgitt effekt hadde vært mer eller mindre konstant.

Ellers er nok begge to helt greie surroundanlegg som vil funke til ditt bruk. Jeg har, på loftet, et Z-2300 som fungerte tilfredsstillende da jeg hadde det i bruk. Selv vil jeg heller anbefale å kjøpe noe ala Dynavoice F-5 sammen med en billig surround reciecver og heller fylle på med resten av høyttalerne etterhvert.

Lenke til kommentar

Z-560 er spesifisert til 720 watt på 220 voltsinntaktet, og den skal i henhold til spec kunne levere 400 watt RMS. Den har også en passiv kjøleribbe som er rimelig stor.

Sikringen i boksen er en treg 4 amp 250 volt.

Hadde jeg hatt et klamp-meter til å måle amp skulle jeg testet det selv. Du har nok rett i at dette er en form for peak-verdi som ikke er noe folk flest normalt kjører over tid, men det er ikke så ille som PMPO.

Det finnes med andre ord verre produsenter som lyver vesentlig mer enn Logitech. Nå skal det sies at elementene i satellittene ikke er de mest effektive.

Lenke til kommentar

Kjør for Logitechen, den tok over for Z-5500 som var bedre enn de fleste billig anlegg. Og siden den ikke har BD-spiller, så brukes pengene der til lyd i stedet.

Etter min erfaring med Z-5500, så kan du senere invistere i en bedre surround receiver og koble til høyttalerene og suben (suben krever litt tilpassing) og få mye bedre lyd ut av dem, da forsterkerene som Logitech sender med ikke er spesielt bra (testet mine på en 17.000,- Sony receiver, en av deres siste gode ES receivere (De nye har vist blitt bra igjen), og de spilte utrolig mye bedre).

Men det viktigste er at du har de tilkoblingene du trenger. Så sjekk utgangene kildene dine har og hva du trenger. Husk at du IKKE får surround hvis du kjører alt via TVen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...