Gå til innhold

Rikstv og hdmi-switch = krøll?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med hdmi-splitter/switch og rikstv?

Har en boks som jeg velger inngang på da tven bare har 1x hdmi.

fungerer utmerket med kabeltv fra CD , men etter jeg fikk rikstv får jeg bare feilmeldinger om at tven ikke støtter kryptering av signalene osv gjennom boksen .

Rett i tven fungerer det utmerket.

Så skal jeg bruke chromecast ol nå må jeg bak tven og sette chromecasten der osv.

Litt pes på en 50kg 60" som henger på vegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HDMI switchen du bruker følger ikke HDMI-standarden; og rikstv-boksen frykter at noen fikler med signalet på veien. Henger sammen med kopibeskyttelse og slik.

Kjøp en bedre switch; eller bruk en HDMI 1.4a kompatibel receiver og dine problem er løst.

Lenke til kommentar

En TV med kun én HDMI-inngang er neppe særlig god uansett. Du får et bedre apparat til en meget lav pris, og kan kvitte deg med den gamle på Finn. Om du ikke disponerer bil, kan du forutsette at kjøperen henter den selv.

Mange TVer har Riks-TV mottaker innebygget.

Da slipper du en egen boks.

Bare kjøp en CAM-modul. Sett Riks-TV-kortet inn i modulen, og sett modulen inn i TVen.

Mye greiere enn å ha en egen boks, hvis du ikke trenger opptaksfunksjon. Det er det ikke alle apparater som støtter.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Kjøpte denne for halv pris på tilbud som en ventetv mens 78" kurvet samsung skulle falle litt i pris / sammen med at nyhuset har ett år bygging igjen.

Det er ikke en god tv nei, er ment for barnetv og youtube-chromecast for barna primært.

Ser ikke på tv selv, men kjærringa ser litt på matprogram.

Burde kanskje ha prioritert hdmi-plasser siden det var eneste krav :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...