r2d290 Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Hallo Kjøpte meg en slik en HDMI-switch: http://www.clasohlson.com/uk/HDMI-Switch/38-4822 I tillegg har jeg en Samsung LE40C535 TV. Så lenge TV-en er av fungerer switchen utmerket, både med fjernkontroll og med select-knappen på fremsiden. Men med en gang TV-en skrus på, slutter Switchen å ta imot signaler fra fjernkontrollen (select-knappen på boksen fungerer fint). Jeg har koplet ut alle HDMI-kabler fra switchen, så det er ikke en fysisk forbindelse som skaper dette. Kan nesten virke som at TV-en sender ut et IR-signal som forstyrrer mottakeren til HDMI-switchen, for når jeg flyttet switchen ned i en lukket skuff, fungerer den plutselig igjen med fjernkontrollen. Noen idé om hvordan jeg kan fikse dette? Endret 29. desember 2014 av r2d290 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Det er et kjent problem. TV sender ut IR som forstyrrer mottaker. Plasser mottaker slik at den er skjermet for direkte innstråling fra TV, og pass også på reflekser. Man kan også sette noe delvis gjennomskinnelig foran mottaker for å dempe følsomheten. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Hvorfor gjør den det? Leste noe om at den gjorde det for å automatisk regulere lysstyrken på TV, men denne funksjonen er skrudd av. Ingen måte å få den til å sende på en annen frekvens eller no? Virker som at signalet er ganske sterkt, så er vanskelig å skjerme. Endret 29. desember 2014 av r2d290 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 IR strålingen er bare en bieffekt av lyskilden. Det er rett og slett 'støy' som de ikke har brydd seg om å fjerne, ikke noe som er designet for å være sånn. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 12. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2015 Ahh. Jeg forstår. Løste det ved å sette enheten bak tv, og plassere en ekstra IR-sender der bak. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå