bshagen Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Dette skjer en gang i blandt, og miccen er helt i mute i alle programmer (Skype/Mumble/TS). Jeg får den ikke til å virke igjen, ut/inn med USB, mute/unmute, og må kjøre en reboot for å få den til å virke igjen. Noen ganger tar det 1 time før den går i mute, mens andre ganger kan det ta 3 dager før den går i mute.Miccen er på en Q-Pad 1339. Headsettet er "splittet" opp og koblet til et eksternt lydkort (Steinberg UR44) og miccen bruker jeg på det USB-lydkortet som fulgte med.Den har vært sånn hele tiden, har også re-installert Windows fra 7-8.1 men det er fortsatt en feil her. Aner ikke hva jeg skal lete etter lenger, finner ikke noe feil i innstillinger heller.Noen forslag? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Har du sjekket om det kan være at "foretrukket maskinvare" eller (hva det nå heter) ikke er endret til det innebygde lydkortet (eller hva du nå enn måtte ha av maskinvare)? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Ja, har sjekket det, og det har ikke endret seg. Det er akkurat som om det skulle vært USB-porten som bare kuttet ut, men usikker på om det er mulig (?). Grunnen til det er fordi miccen virker ikke hvis jeg bare tar USB inn og ut i samme port, men hvis jeg bytter USB port til en den ikke har vært i før så får jeg den til å virke igjen. I noen timer. Virker ikke heller at jeg enable/disable eller reinstaller driver i samme port.Dette er et helt merkeli problem, jeg er helt blank her, har ikke så mye å gå på, så derfor nesten vanskelig å forklare dette her. EDIT: Stasjonær PC. Endret 29. desember 2014 av bshagen Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Gå inn i device manager og slå av strømstyring for usb-porten eller mikrofonen. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Selvfølgelig! Herregud! Den sto i strømsparing - USB selective suspend: Enabled. Skrudde det av, håper dette fikser problemet, kommer tilbake hvis ikke. Takk for hjelpen. Endret 29. desember 2014 av bshagen Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 Oppdatering:Miccen kutta ut igjen, så ser ikke ut som det var den USB-funksjonen som gjorde det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå