Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mikrofon går i mute av seg selv.

Anbefalte innlegg

Dette skjer en gang i blandt, og miccen er helt i mute i alle programmer (Skype/Mumble/TS). Jeg får den ikke til å virke igjen, ut/inn med USB, mute/unmute, og må kjøre en reboot for å få den til å virke igjen. Noen ganger tar det 1 time før den går i mute, mens andre ganger kan det ta 3 dager før den går i mute.

Miccen er på en Q-Pad 1339. Headsettet er "splittet" opp og koblet til et eksternt lydkort (Steinberg UR44) og miccen bruker jeg på det USB-lydkortet som fulgte med.

Den har vært sånn hele tiden, har også re-installert Windows fra 7-8.1 men det er fortsatt en feil her. Aner ikke hva jeg skal lete etter lenger, finner ikke noe feil i innstillinger heller.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har sjekket det, og det har ikke endret seg. Det er akkurat som om det skulle vært USB-porten som bare kuttet ut, men usikker på om det er mulig (?). Grunnen til det er fordi miccen virker ikke hvis jeg bare tar USB inn og ut i samme port, men hvis jeg bytter USB port til en den ikke har vært i før så får jeg den til å virke igjen. I noen timer. Virker ikke heller at jeg enable/disable eller reinstaller driver i samme port.

Dette er et helt merkeli problem, jeg er helt blank her, har ikke så mye å gå på, så derfor nesten vanskelig å forklare dette her. :hm:

EDIT: Stasjonær PC.

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...