nor50 Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Har tatt noen disker, nyformatert i NTFS, og satt i noen eksterne kabinett. De kommer ikke opp i utforsker i win 8.1. I datamskinbehandlig dukker de opp som en GPT beskyttelsespartisjon. Hvordan får jeg forandret på dette så jeg kan bruke de bare som en vanlig lagringsdisk? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Antar at diskene er større enn 2 TB. Kan være at USB kontroller i kabinettet ikke kan håndtere så store disker. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Her er noen linker som kan hjelpe. Harddisk problem partisjon (LØST) How to solve the "GPT Protective Partition" Problem Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 Det var 4 TB disker som stod i dem, men satte inn 2 TB'er som jeg byttet ut. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Prøv diskpart clean og initialiser på nytt. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 Denne løste problemet: http://www.disk-partition.com/gpt-mbr/gpt-protective-partition.html Solutions to "GPT Protective Partition"Convert GPT to MBR with Diskpart Command As a Windows snap-in disk manager, Diskpart Command can deal with many disk troubles. as for this task, it can be completed through the following steps. Step 1: Click "Start", and then select "Run" option. Step 2: Input "diskpart" at the prompt. Step 3: Input "List disk", and then press "Enter" Step 4: Select the disk needs to be converted by inputting "select disk …" Step 5: Input "Clean" command, and then the disk selected will become an unallocated space, and all data will be deleted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå