fAight Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Hei! Har akkurat gått til innkjøp av en Nad T748 receiver + Lektor 6. Valget stod mellom Denon avr-x2100 og Nad T748, men de på Hifiklubben anbefalte Nad'en pga lydkvaliteten. Nå er jeg derimot litt usikker. Har tidligere hatt Sonos Connect:amp + lektor 1, og har vært stor fornøyd med spotify-funksjonen. Det mangler jeg nå på Nad'en, og merker at det å gå tilbake til minijack-ledning er en nedtur. Denon har spotify, airplay og bluetooth, så det hjelper jo ifht "tapet" av Sonos'en. Hifiklubben anbefalte å selge Connect:amp'en og kjøpe Connect, noe som selvfølgelig er en løsning. Men Connect koster ca 3000, og da lurer jeg på om det er bedre legge de 3000 kr i en dyrere og bedre Denon, som avr-x3100. Regner med at x3100 er minst like bra lydmessig som t748, eller? Har fått solgt Connect:amp allerede, så nå sitter jeg med 3000 kr ekstra. Hva bør jeg gjøre? 1. Beholde Nad t748 og kjøpte Connect 2. Bytte inn Nad'en og oppgradere til Denon avr-x3100 eller 3. Beholde Nad'en, levere tilbake Lektor 6 + legge på 4000 kr, og kjøpe Ikon 6 ...siste alternativet frister litt (Hifiklubben har 30 dagers åpent kjøp, så det er mulig å levere tilbake komponentene) Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Det viktigste for å få god lyd er i følgende prioritert rekkefølge (mitt syn etter x antall år og utallige 100.000 i kjøp og salg av utstyr): - Høytalere - Plassering av høytalere - Fysisk romkorreksjon (utforming; absorberende plater; håndtering av første refleksjon, andre refleksjon osv) - Digital romkorrigering (Audyssey og lignende) <== unødvendig om alt blir perfekt på punktet over - Forsterker (naturligvis er forsterker viktig, men forskjellen mellom billig og dyr er ikke så stor som enkelte påstår) - Lydkilde - Kabler og annet rot (det viktige her er å ha gode nok kabler til at signalet ikke blir merkbart påvirket; kabel er en motstand; til mindre til bedre.... kjøp tykke kabler; ikke dyre). Endret 28. desember 2014 av TGB Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Jeg heller faktisk mot at fysisk romkorreksjon er viktigere for bra lyd enn høytalere også... en skrot høytaler kan høres veldig bra ut i et korrigert rom. En svindyr high-end høytaler kan høres crap ut i et ubehandlet rom med masse refleksjoner og uheldige null-punkt for bass osv. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Så for å oppsummere; jeg ville gått for punkt 3 samt sett på muligheten for å få på plass lyd-korrigering i rommet. Bruker selv en Denon 4520CI som forforsterker til mitt 11.2 oppsett, jeg er ikke veldig fornøyd med den på stereo og pr nå er det Denon 4520CI det svakeste leddet i mitt anlegg. Vurderer seriøst en Trinnov Altitude32 Lenke til kommentar
fAight Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 Så for å oppsummere; jeg ville gått for punkt 3 samt sett på muligheten for å få på plass lyd-korrigering i rommet. Bruker selv en Denon 4520CI som forforsterker til mitt 11.2 oppsett, jeg er ikke veldig fornøyd med den på stereo og pr nå er det Denon 4520CI det svakeste leddet i mitt anlegg. Vurderer seriøst en Trinnov Altitude32 Takk for informativ svar. Nå er jeg mer "teknoduppedittfreak" enn mr.Handy, så det frister mer å kjøpe noe nytt som går på strøm, enn å bruke penger på plater og lyddemping. Men jeg skjønner poenget dit. Rommet er forøvrig en kjellerstue op ca 3x8 m med panelvegg på den ene langveggen og kortveggen. Mens de to andre er gips. På gulvet er det et vegg-til-veggteppe. Får sove på det, så får vi se om det er Nad'en eller Lektorene jeg pakker ned i morgen tidlig Lenke til kommentar
TGB Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Jeg liker ikke å reklamere, og det finnes flere leverandører av rom-korrigerende produkter.http://www.gikacoustics.com/ Disse gutta kan du kontakte helt gratis med beskrivelse av rommet ditt; og de gir deg anbefaling uten noen form for forpliktelser til å kjøpe - anbefales. Det vil gi mer for lyden din enn du noensinne ville trodd var mulig. Endret 29. desember 2014 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå