Monica Jansen Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Hvordan skal jeg klare å la være å spise så mye å i tillegg å ikke kjøpe så mye snop på kino? Jeg veiger omtrendt 100 kg og har en bmi på over 31. Jeg går i tillegg på zoloft og abilify som ikke akkurat hjelper mot fedme. Så hvordan skal jeg kunne ta av kilo til 70-75 når jeg går på disse pillene og at jeg i tillegg ikke er glad i trening? Jeg klarte å gå ned til 74 kg da jeg sluttet på p pillene jeg gikk på en stund mot sterk mensen. Men så fikk jeg så lyst på snop igjen og er nå blitt 100 kg. Hvordan skal jeg klare å bli normalvektig igjen å samtidig ta disse pillene? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Spis ekte mat med naturlig fett og hold deg unna mel og sukker, så kommer du langt. Spis når du er sulten, ikke når du bare er "fysen på noe" så vil kroppen regulere det selv. Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 Spis ekte mat med naturlig fett og hold deg unna mel og sukker, så kommer du langt. Spis når du er sulten, ikke når du bare er "fysen på noe" så vil kroppen regulere det selv. Ok. Er det mel i knekkebrød? Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Har et forslag som innebærer trim, men ikke i treningsterminologien rette forstand. Denne "trimmen" er beviselig en av verdens mest forbrennende aktiviteter, og den passer perfekt i kombinasjon med nevnte p piller. Kanskje, om den gjøres godt og ofte, kan den redusere behovet for zoloft og/eller abilify. Eneste du trenger for å komme igang er en "partner in crime". Jeg bor i Bergen. Endret 28. desember 2014 av joneug Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Ja, men mulig de som er 100% rug vil funke greit. Rug er litt snillere kan man si. Lenke til kommentar
WD- Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Min erfaring med det å holde seg unna sukker og mel, er at det kan være veldig vanskelig i begynnelsen, men hvis man holder ut 1-2 uker forsvinner suget, og følelsen av kontroll og suksess gjør at det blir lettere å fortsette med vanen. Men det er ekstremt viktig med nulltoleranse i begynnelsen, for å spise bare litt gjør at man får lyst på mer. Jeg la på meg 20kg (fra 75kg til 95kg) etter at jeg begynte på diverse medisiner for en del år tilbake, men klarte gjennom periodisk "avhold", spesielt fra hvete og sukker, å komme ned i 81kg (sist jeg veide meg). Kjøper aldri vanlig brød lenger, går bare i Wasa Husman (og andre rugbaserte knekkebrød) nå, med alskens godt på, i tillegg til vanlig middag og en gang i blant litt frukt og grønt. I utgangspunktet spiser jeg ikke så sunt, utenom at jeg unngår sukker (og i stor grad hvete), som er de verste synderne hva overspising angår. Men jeg er ikke besatt av å unngå alt sukker. Hvis jeg kjøper salami, og det viser seg at det er litt sukker i den, har jeg ingen problemer med å gomle den i meg, for å si det slik (mye ferdigmat inneholder sukker som smakstilsetning, uten at det kan kalles betydelige mengder). Her er et tips: gå på butikken kun rett etter å ha spist middag. Da er du mett, og det er lettere å motstå fristelsen til å handle "vomfyll". Har man først søtsaker i hus, er det over manges (definitivt min) viljestyrke å holde seg unna. Det er i butikken kampen må utkjempes. Når du går forbi snophyllene på vei til kassa må du ikke engang se på dem. Stirr rett ned i gulvet foran deg, og gå direkte til kassa. Ikke nøl! 1 Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 Ok. Takk for råd. Lenke til kommentar
tugorevo Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Mitt råd er å alltid ha epler og bananer og kaldt vann i kjøleskapet. Da har du alltid noe du kan spise når du ėr småsulten. Ta alltid med det et eple, en banan og en flaske vann når du skal ut. Da unngår du kanskje å kjøpe brus og sjokolade hvis du blir sulten når du er ute. En middag uten salat/grønnsaker er ingen middag. Jeg greide meg fint i 12uker i fjor uten å drikke brus eller spise sjokolade/godteri da jeg gikk på 30-60mg prednisolon. Man et konstant sulten når man går på de pillene. Jeg har selv en tendens til å lete etter noe godt i kjøleskap og skuffer når jeg kjeder meg, er vinterdeprimert osv. Så jeg kan ikke kjøp snop for å ha det liggende, det blir alltid spist opp, og man får lyst på mer. Endret 29. desember 2014 av fsva Lenke til kommentar
Golamesh Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Støtter rådene til fsva her. Jeg er selv av den late typen som elsker søtsaker. Jeg er også glad i feks fjellturer, men kun når det er varmt i været, noe som betyr at jeg er en sofagris som trener lite på sen høst/vinter/tidlig vår. Det jeg tror er ganske så sikkert er at de som skal snu opp ned på hele hverdagen sin (mat + trening) ofte faller tilbake til gamle synder. Du har selvfølgelig de som klarer det, men jeg tror flertallet mislykkes om de plutselig skal kutte ut alt som er usunt og gå fra 0 trening til å trene 5 dager i uka. Men det som fungerte for meg da jeg ville gå ned i vekt og holde meg der var det fsva nevner her. Jeg har alltid en skål med salat i kjøleskapet som går til det meste av det jeg spiser til middag. Den var ganske simpel og kjedelig i starten, men nå inneholder den mange forskjellige typer grønnsaker og frukter, og middagen er ikke den samme uten salat. For meg gir salaten to fordeler, nemlig at jeg får i meg noe sunt hver dag og ikke minst, jeg trenger ikke spise så mye av "det andre". Klarer du ikke legge av deg uvanen med å småspise mellom måltider så sørg i hvert fall for å småspiser noe sunt, som frukt, nøtter eller div grønnsaker med dip feks. Det vil etter hvert bli veldig godt, og sjansen er betydelig større for at du klarer å fortsette med dette, og kanskje også neste steg om du vil ta av enda mer. Det er mange måter å bli slank på, men det viktigste etter min mening er å lande på noe som du klarer å holde gående resten av livet, noe du kan trives med. Om det betyr å begynne forsiktig, steg for steg, så er det nettopp det du må gjøre. 1 Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 Ok. Tusen takk for råd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå