Gå til innhold

Sonos - Hva er lydkvliteten på radiostasjonene?

Anbefalte innlegg

Har Sonos Play1 med bridge kontrolert fra Iphone.

Er det en mulighet til å sjekke hvilken kvalitet radiokanalen som er valg har?

NRK streamer jo kanalene sine i forskjellige kvaliteter, så hvordan eventuelt være sikker på at Sonos tar den høyeste den kan?

Ser på denne linken at en kan legge inn URL, som det ønskes streames fra, inn i Sonos Controll. Da burde en jo være sikker på at Sonos systemet henter data fra linken med høyest kvalitet. Men beskrivelsene i linken får jeg ikke opp på iphonene. Så hvordan legger en eventuelt inn radio URL i Sonos controller appen til Iphone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener det var ett sted du kunne sjekke, men er en stund siden jeg hadde Sonos i hus, men brukte da iPod Touch som kontroll.

Men er det så viktig å vite når man ikke får gjort noe med kvaliteten?

Mener å huske at mange av kanalene kun sendte i 96 kbps, mens NRK nok ligger litt høyere hvis jeg ikke husker feil, enten 128 eller 192 (tror sistnevnte)

Lenke til kommentar

Ser på denne linken at en kan legge inn URL, som det ønskes streames fra, inn i Sonos Controll. Da burde en jo være sikker på at Sonos systemet henter data fra linken med høyest kvalitet. Men beskrivelsene i linken får jeg ikke opp på iphonene. Så hvordan legger en eventuelt inn radio URL i Sonos controller appen til Iphone?

Du får ikke lagt inn radio-URL fra iPhone, det må gjøres med programmet for PC/Mac.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...