Gå til innhold

[Løst] Bærbar til film og skole

cordin

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er på leting etter ny bærbar datamaskin. Pristaket er på 7000. Tanken var å slå til på en modell som har fått god kritikk, men som kanskje er fjorårets og derfor noe nedsatt. Romjulssalg og januarsalg kommer også godt med :)

Av tekniske krav har jeg liten peiling, men skjermen skal være 15 tommer eller litt større. Windows 8. Høyttalere er irrelevant, benytter hodetelefoner uansett. Godt tastatur er viktig, helst chiclet. Må kunne kjøre middels tunge programmer, Photoshop med store filer, osv. Vekt er ikke viktig, den skal hovedsakelig benyttes på hjemmebane.

Forslag? Noen som har sett noen gode tilbud?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold deg unna HP. Asus og Lenovo er alltid gode, Acer har blitt bedre og fortjener belt klart en sjanse, Dell er gode savidt jeg vet. Ellers har jeg ikke så mye peiling.

Som sagt funker LoL ok med integrert grafikk, men hvis du får en Asus/Acer/Dell/Lenovo med dedikert er det et veldig godt kjøp. Selv had jeg sluttet å interesere meg for vanlige PCer til under 7k siden det alltid had lønnet seg å gå litt opp i pris til en som holder lengre.

Tanken var vel om det var mulig å øke pristaket ;)

Hvis ikke det er mulig sa kan du bare stryke den.

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar

Hold deg unna HP. Asus og Lenovo er alltid gode, Acer har blitt bedre og fortjener belt klart en sjanse, Dell er gode savidt jeg vet. Ellers har jeg ikke så mye peiling.

Som sagt funker LoL ok med integrert grafikk, men hvis du får en Asus/Acer/Dell/Lenovo med dedikert er det et veldig godt kjøp. Selv had jeg sluttet å interesere meg for vanlige PCer til under 7k siden det alltid had lønnet seg å gå litt opp i pris til en som holder lengre.

Tanken var vel om det var mulig å øke pristaket ;)

Hvis ikke det er mulig sa kan du bare stryke den.

Ah, jeg forstår. Takk for utdypingen!

Lenke til kommentar

Nå som januarsalget er i gang, er det noen av dere som ser noe det er verdt å slå til på?

Jeg forstår ikke helt hvordan Acer nitro faller innenfor mitt budsjett?

Oisann!

Ser nå at Acer v5 nitro pcen har steget i pris ^^. Før så kostet den 6500, det lønner seg vist å være kjapp :p

Uansett ville jeg anbefale å se etter en pc med en matt FHD IPS skjerm hvis du skal se en del på film :). Vil gi en god del bedre bilde enn de mer vanlige TN skjermene ^^.

Du må dessverre stige litt i pris for dette, nå som prisen på aceren har steget.

Men her skal ihvertfall alle ha en god skjerm(en del av de har også bedre cpu og gpu ^^): http://www.prisjakt.no/category.php?b=s198043468&o=price_inc_shipping#rparams=b=s198082747

Lenke til kommentar

Denne for 7k fra idag kl. 7:

http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE59438458/lenovo-ideapad-y50-70-15-6-barbar-pc-store?intcid=int1021

860m GPU, god CPU, 8gb ram og FHD skjerm. Eneste minus er treig HDD på 5400rpm, det kan hvis nødvendig bli oppgradert til 256gb SSD for 700kr.

Ellers er denne også god:http://www.multicom.no/ACER-Aspire-V7-582PG-15e6-HD-touchGeForce-GTX850-4GBe-Core-i5-4200Ue-12GB-RAMe-256GB-SSDe-Windows-8e1/cat-p/c/p7754428

Lenke til kommentar

TS: Har du kjøpt en PC enda? I så fall hvilken? Oppdater alltid tråden når du er ferdig og merk den som løst ;)

Jeg har enda ikke kjøpt og er fortsatt på leting! Trodde det skulle være enklere å finne noe til en god pris enn det var. Synes det bare er tilbud på HP over alt, haha. Kom gjerne med flere forslag. Pga mitt bruk og viktigheten av en god skjerm er lenovoen over dessverre ute.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...