Gå til innhold

hvordan reklamere på et mistet produkt?

Noldus

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte meg et Gopro kamera og hundesele for å filme hunden på tur. Etter 5 minutt på første tur kommer hunden tilbake uten kamera og sele. Jeg prøvde å følge sporene til hunden men kunne ikke finne kamera. Jeg vet kamera og sele var festet riktig da jeg leste instruksjon og så den flotte videoen på nett som viste hvor enkelt det var.

Jeg anser igrunnen hele kameraprosjektet som tap, da jeg antar Elkjøp vil le av meg hvis jeg kommer uten kamera og sele og sier det ikke fungerte slik det skulle.

Den ene gangen jeg trenger trygghetsavtalen blir jeg ikke spurt, det er min flaks.

Noen som har noen forslag eller kan jeg bare se på det som en dyr lærepenge at flotte utendørsprodukter egner seg best til stuebruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at hundeselen var original, og at du ikke har for stor/for liten hund i forhold til det som står beskrevet på pakningen?

Ville uansett tatt turen til Elkjøp og spurt om de har erfaringer med selen, om noen andre kan ha klaget på det samme. Med mindre de har fått klager fra flere, så blir det vanskelig å bevise noe. For det kan også være at hunden ikke har likt å ha på seg kamera og sele, og gjort det den kan for å få den av seg. Da har du mest sannsynlig ingen rettigheter.

Hvis Elkjøp ikke vil, så kan det hende du har reiseforsikring eller innboforsikring som dekker dette. Det må da i så fall vanligvis være en sånn svindyr pluss/ekstra-forsikring.

Lenke til kommentar

Selen var en orginal gopro fetch sele og hunden var riktig størrelse. Hunden er også vant til sele. Jeg har ikke reiseforsikring, og ja brukernavnet er passende for hvordan jeg føler meg nå. Det er snakk om 3000,- kroner så det er ikke verdens undergang, men fortsatt en dyr erfaring.

Skulle ønske jeg kunne finne sele og kamera og se hva som skjedde. Jeg kan jo høre med elkjøp om de har lignende erfaringer, hvis ikke kan jeg jo advare dem

Lenke til kommentar

Ja du bør i det minste si fra. Det ser ikke ut som du er den eneste som har opplevd dette.

Don't get me wrong; when compared to the other harness I have (Kurgo) it provides a relatively stable platform for shooting from your dog's back. Provided, of course, your dog doesn't do anything crazy....like running, or swimming, or God forbid, shaking itself after it gets out of the water. Or, you know, just shakes itself because that's what dogs do.

And if THAT happens, then you can be like me and wade into a river to retrieve the harness that she shook loose.

Fourth, there are no buckles and that's a huge problem because when my dog shakes, the main waist strap tends to fall off. The reason it falls is due to the fact that his shaking loosens the straps enough for some to come off.

The straps are elastic which I'm sure is a design with dog comfort in mind. But the attachment points are just plastic hooks slipped through nylon loops. C'mon man, this is a camera designed for action and rough treatment. It took our group of hunters about 10 minutes to find the camera and harness after I saw her walking ahead of me without it. It had hung itself on a grain stalk.

This mount holds the Go Pro perfectly for shots of the dog over its head and on its chest, however, it easily falls off the dog. I've taken it out 3 times to pheasant hunt and each time the harness fell off my dog. I've tried mounting the camera to the back and to the chest, but in both cases the mount still came off. The elastic straps loosen easily and this allows the dog to pull out of the mount when in thick grass or brush.

Flere erfaringer på denne og de medfølgende sider (sitatene overfor er kun fra side 1)

Lenke til kommentar

Hmm, hadde jeg sett de før hadde jeg aldri brukt den selen. Jaja, sånn går det når en stoler blindt på produkter ment for utendørsbruk av "kjente" merkenavn. Jeg hadde forventet mer av en sele til 700,-

Jeg prøvde å legge inn en omtale på elkjop.no men den ble slettet like fort som jeg skrev den. Antar de ikke ønsker negative omtaler av produkter, så mine sjanser for en imøtekommende respons på selen ser jeg langt etter.

Endret av Noldus
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å legge inn en omtale på elkjop.no men den ble slettet like fort som jeg skrev den. Antar de ikke ønsker negative omtaler av produkter, så mine sjanser for en imøtekommende respons på selen ser jeg langt etter.

Hmm... kanskje de ikke er så seriøse som jeg trodde.

Ville nå snakket med de uansett jeg. Kanskje de som står i butikken er mer seriøse enn de som modererer nettsidene deres.

Lenke til kommentar

Dette er noe eg mener man faktisk bare må regne med. Kameraet er laget for å festes på det meste for å filme de fleste situasjonene. Noen er mer krevende enn andre og i ganske mange av dem må man nesten ta høyde for at kameraet kan falle av og man må lete etter det. Eg har vært vitne til flere kameraer som har forsvunnet av modellfly i skog og aldri funnet igjen, av skiutstyr og aldri funnet igjen, av kajakker og surfebrett og aldri funnet igjen osv. Det er kjipt, men dessverre en del av pakken.

Derav mener eg at det heller ikke er noen mangel med produktet basert på det du sier her. Finner du igjen selen og kan påpeke noe konkret som var galt så er det noe annet, men pr nå så kan bikkja ha hatt ett påfunn og gjort det den kunne for å få av seg selen, og det er ikke noe selger eller GoPro kan lastes for.

Lenke til kommentar

Hvis det er slik at den detter lett av vil jeg si det er noe en burde opplyse om, selv om det er slik den er designet og det ikke er noe galt med den.

Hadde jeg visst risikoen var så høy for at den datt av hadde jeg aldri sent bikkja avgårde med den. jeg har hatt alt fra seler, gps og trekk på bikkja, og ingen av delene har blitt mistet.

Klart jeg er litt bitter, ikke minst på meg selv. Alt jeg kan gjøre nå er å advare andre i å gjøre samme feil.

jeg forstår godt hvis Elkjøp ikke ønsker å gjøre noe uten produktet. Jeg har sent epost til Gopro, men har lest at de er lite hjelpsomme i slike saker.

som sagt anser jeg kameraet som tapt, men det er veldig kjipt å ikke ha en eneste videosnutt og vise til fra det.

Endret av Noldus
Lenke til kommentar

Men hvem sier at det detter _lett_ av? For å kunne argumentere med det bør du nesten ha produktet og vise til noe konkret eller ha sett selv at det gjentatte ganger faller lett av.

I forhold til andre seler, GPS og andre løsninger så skiller GoPro selen seg ut med at det er ett kamera på den som stikker ut med litt vekt, og det er nok ekstra irriterende for bikkja og ekstra motivasjon til at bikkja ønsker å bli kvitt selen. Og hva er det du mener det er med selen som gjør at det skal være umulig/vanskelig å bli kvitt selen?

Lenke til kommentar

En gps på bikkja veier nesten like mye som et lite gopro kamera, og hunden elsker å få på gps, for da er det tur. En god sele har jeg enda til gode å se en hund bli kvitt av egen maskin.

Jeg er fristet til å kjøpe en ny sele og tomt kamerahus og teste, men uansett hva jeg finner ut av, vil jeg ikke komme noe vei i forhold til den gamle selen før jeg finner den.

Hadde selen vært godt brukt hadde jeg akseptert tapet som slitasje, men en helt ny sele som forsvinner etter 5 minutt ... Derfor jeg lurer på om en sele de sier er beregnet for utendørsbruk, kanskje ikke er det. Eller om det var en defekt med min sele.

Lenke til kommentar

Bevismessig er jo saken ikke helt enkel, men fkjl. § 18 sier følgende: "Hvis ikke noe annet bevises, skal en mangel som viser seg innen seks måneder etter risikoens overgang, formodes å ha eksistert ved risikoens overgang. Dette gjelder likevel ikke dersom formodningen er uforenlig med varens eller mangelens art." Ref. § 16. Så vidt jeg kan se fra fkjl. så er det opp til selger å bevise at det ikke foreligger en mangel. Hvordan dette skal skje i praksis vet jeg ikke. Selger kan jo prøve seg med: "Du kan jo ha gjemt utstyret hjemme," etc.

Jeg ville klaget.

Endret av nicho_meg
Lenke til kommentar

Mine tidligere erfaringer med Elkjøp har det vært vanskelig nok å reklamere med et fysisk produkt i hånden. I dette tilfellet har jeg ingenting, og er avhengig av en ikke eksisterende godwill. Noe jeg forstår meget godt hvis de ikke vil, da enhver tulling kan påstå noe lignende. catch-22 med andre ord ...

Lenke til kommentar

Det er ikke alle situasjoner som krever at man ser hunden, f.eks ved jakt.

Jeg synes mye tyder på at det faktisk er en mangel på dette produktet (ikke egnet til formål). Men mangler av typen "dårlig produktdesign" er alltid mye vanskeligere å argumentere for enn produksjonsfeil der ditt eksemplar var dårligere enn andre eksemplarer av produktet. Å reklamere på et produkt man har mistet er selvsagt håpløst, med mindre Elkjøp får en strøm av klager på produktet.

Jeg må også si meg veldig uenig i at man "må forvente" at et produkt til 3000kr ment for å filme fra hundens perspektiv utendørs bare kan falle av fordi hunden oppfører seg som en hund. Det er i så fall en begrensning selger må opplyse om.

Men takk for advarselen til oss andre potensielle kjøpere hvertfall.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes en sele til 600, eller 700 som jeg betalte, ikke burde dette av. For meg er dette mye penger for en sele, og da forventer jeg at den holder.

Man skal ha kontroll på hunden til en hver tid, altså har trådstarter rett og slett feilet på dette området.

3 lapper er en billig lærepenge, hold kontroll på hunden neste gang!
Man har ikke kontroll på en hund man ikke ser..

Tror det er ganske mange jegere som er uenig med deg der. 3000 er ikke billig, men det er en "lærepenge" jeg ønsker andre skal slippe.

Endret av Noldus
Lenke til kommentar

Eg sa ikke at man må forvente at det bare kan falle av. Men at den _kan_ falle av.

For å snu det på hodet. Er det rimelig å forvente at en sele til kr 600,- ikke skal kunne falle av?

Ja, jeg synes det er helt rimelig å forvente at en hundesele til 600kr ikke skal kunne falle av. Forutsatt at den er korrekt satt på selvsagt.

En hundesele skal definitivt ikke løsne fordi hunden løper, rister seg, skraper borti busker eller generelt er i normal aktivitet.

Dette er markedsført som en hundesele ment til utendørs bruk. Da må den faktisk tåle slik bruk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...