Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er rett del av forumet for det som nå skal bli tatt opp, og beklager om det eventuelt ligger på feil sted.

Hei, jeg har nå tenkt å kjøpe en eller flere dataskjermer til min computer, men er noe usikker på hva jeg bør gå for/kjøpe. Jeg har 2x 780TI skjermkort.

Et av mulighetene jeg har vurdert mest er et oppsett av tre skjermer, men det er her usikkerheten kommer frem. Jeg vil gjerne ha en Gsync skjerm i oppsettet (eller fler), og også en 4K skjerm. Men jeg har forstått det slik at det kun er mulig å drive en Gsync skjerm optimalt om gangen? Eller går det fint an å drive flere?

Ene oppsettet jeg har vurdert er en 4K skjerm, og 2 Gaming monitorer (gjerne med Gsync.) Men jeg er noe usikker på om dette er mulig? Vil skjermer med forskjellig oppløsning skape problemer om en spiller spill med utvidet skrivebord?(5800x1200 eller hva nå det blir.)

Med andre ord er det jeg lurer på om det er noen begrensninger på hva som er mulig å sette opp av PC skjermer? Må alle være den samme? Er det mulig å ha en 4K skjerm og 2 Gaming monitorer? Eller Stemmer det at en bare kan ha en Gsync skjerm kjørende med (eksempel 144HZ) til enhver tid?

All informasjon om dette vil være til stor hjelp.

Oppsett jeg har vurdert:

Gsync Skjerm | 4K skjerm | Gsync Skjerm

Gaming Monitor | 4K skjerm | Gaming Monitor

Gaming Monitor | GSync skjerm | Gaming Monitor

Gaming Monitor | GSync skjerm | 4K skjerm

4K skjerm | GSync.

Om du har en anbefaling på et oppsett du vet virker, så er dette også stor hjelp. Oppsettet er hovedsaklig fokusert på gaming, men blir også brukt til film, bilde og redigering (fokuser på gaming.)

Takker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår ikke helt formålet ditt. Skal du spille over alle skjermene? Isåfall bør du definitivt gå for tre identiske skjermer, ihvertfall med samme oppløsning.

Om du bare er interessert i å utvide skrivebordet, og kun har planer om å spille på "hovedskjermen", bør dette gå helt fint. Jeg har selv to fullHD-skjermer, der jeg spiller på den ene og har satt den andre på høykant til diverse andre oppgaver som chat (steam, teamspeak etc) samt PDF-filer til skolearbeid, surfing etc. Jeg får bilde på begge skjermene også når jeg gamer, har da typisk TS eller skype på skjerm nr 2. Om jeg prøver å "interagere" med teamspeak på skjerm nr 2 mens jeg har spill kjørende i fullskjerm på hovedskjermen, tilsvarer det å alt-tabbe ut i Windows, så det er egentlig mest praktisk ift. å ha en viss oversikt over hvem som er på serveren, se tekstchaten osv.

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt formålet ditt. Skal du spille over alle skjermene? Isåfall bør du definitivt gå for tre identiske skjermer, ihvertfall med samme oppløsning.

Om du bare er interessert i å utvide skrivebordet, og kun har planer om å spille på "hovedskjermen", bør dette gå helt fint. Jeg har selv to fullHD-skjermer, der jeg spiller på den ene og har satt den andre på høykant til diverse andre oppgaver som chat (steam, teamspeak etc) samt PDF-filer til skolearbeid, surfing etc. Jeg får bilde på begge skjermene også når jeg gamer, har da typisk TS eller skype på skjerm nr 2. Om jeg prøver å "interagere" med teamspeak på skjerm nr 2 mens jeg har spill kjørende i fullskjerm på hovedskjermen, tilsvarer det å alt-tabbe ut i Windows, så det er egentlig mest praktisk ift. å ha en viss oversikt over hvem som er på serveren, se tekstchaten osv.

Normalt vil det bli som du sier, en skjerm til gaming, og en (eller 2) til andre formål. Men det finnes spill (eksempel FFXIV, battlefield ect.) der muligheten til å spille på flere er en god ting, eksempel 5800x1200 (eller hva nå det blir med 3 skjermer) . Og det jeg lurer på her er om det er smart med flere skjermer av samme type, og om det er i det hele mulig å ha eksempel vis 2 forskjellige type skjermer når en er ute etter å utvide skrivebordet? Eksempel en 4K skjerm i midten og 1 gaming monitor på hver side? Eller vil dette skape problemer for skjermkortet? Og så er jeg gjerne også ute etter anbefalinger. Jeg har også lest at det ikke er mulig å kjøre 2 skjermer med GSync samtidig?

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Man kan kjøre 3 stk g-sync i surround. Gjør det selv med 3x swift. Dog dette krever latterlig mye gpu kraft. Ville egentlig anbefale 3x 1080p g-syncskjermer. Du kan ikkje blande g-sync med ikkje g-sync skjermer. Da funker ikkje g-sync.

Ahh, okay, så en kan fint kjøre 3 Gsync skjermer, men ikke sammen med skjermer uten GSync? Har hørt mange forskjellige svar på akkurat dette... Flere som har sagt det skal gå fint, men har selv lest at det ikke skal gå, så er vel her jeg har vært mest usikker.

Så skal en få utnyttet GSync, må en enten bare ha en skjerm, eller flere av samme?

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...