siemens:-) Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 hmmm. to nokia 6600 telefoner med den samme feilen altså, det høres ikke veldig nytt ut egentlig. *grin* personlig holder jeg meg langt unna nokia telefoner pga. feil, litt typisk, nokia skynder seg med å lansere 6600 så de skal stjele noen kjøpere fra sx1 og resultatet, feil på flere mobileltelefoner, vell vell jeg ville iallefall ventet på sx1, hvis jeg hadde hatt penger til å kjøpe en mobil i den prisklassen Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Ja for pixel skader kan ikke skje på andre merker enn nokia. Neeeeida... Det skjer bare med nokia. Makan! Kan godt skje med SX1 også. Lenke til kommentar
Chigu Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Døde pixler ser ut til å være et gjengangerproblem på 6600, har lest om dette på utenlandske forum også. Dette kan komme til å koste Nokia dyrt... Chigu Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Er det så mange altså? Jeg har ikke døde pixler på min. Men litt mystisk det der... Lenke til kommentar
genser Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 hvis jeg skal bytte min, må jeg da sende den inn tilbake til mpx og så vente noen dager og så få min i posten? tar vel ca en uke eller no... eller kan jeg få bytta den på nokia-shoppen på byporten? _THX_: var dine 2 døde pixler døde hele tiden? eller bare enkelte ganger? Lenke til kommentar
_THX_ Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Arehei: Den ene var død hele tida, mens den andre kom og gikk Nei, du må bytte den hos mpx Lenke til kommentar
genser Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 okay... huff, det gidder jeg ikke... den er ikke sååå farlig... Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Glad jeg ikke har døde pixler. Liker ikke døde pixler. Blir så enkelt å stirre rett på den og tenke på den hele tiden. Selv bare en er irriterende. Syns jeg da Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Du burde få den byttet... Du ahr jo betalt for å få en UTEN døde pixler! Lenke til kommentar
cnil Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 okay... huff, det gidder jeg ikke... den er ikke sååå farlig... Du bør absolutt levere den inn, i og med at du den dagen du skal selge den taper du en 1000 lapp på akkurat det... Bedre å være uten den i 2 uker enn å gå rundt med en som er ødelagt. Btw: Både min T610, og 2 andre kamerater av meg som har den, har hatt døde piksler, så Nokia er ikke de eneste som sliter :-) Lenke til kommentar
siemens:-) Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Ja for pixel skader kan ikke skje på andre merker enn nokia. Neeeeida... Det skjer bare med nokia. Makan! Kan godt skje med SX1 også. tenkte ikke bare på piksel skader da, nokia er jo vell kjent for å ha mange feil, jeg kan blandt annet huske et par som eksploderte, og ca. 50% av vennene mine som har nokia telefoner har hatt større eller mindre problemer med dem, problemene har vært alt fra knapper som må holdes nede i 3-5 sek. før telefonen oppfatter det til mobiler som har skrudd seg av hver gang det kommmer inn en samtale. :grine: Nå skal det ikke sies at det bare er nokia som har problemer med telefonene sine, SE hadde jo ifølge expert en feilprosent på hele 52%. ( selv om jeg tviler sterkt på disse talene) men det er helt klart at de også har et kvalitets problem. Kjenner i tilleg en som forhandler telefoner, og han sier han vegrer seg for å selge visse nokia telefoner ( som 3510i) Siemens og samsung derimot har en utrolig lav feilprosent på mobilene sine, under et % som er utrolig bra! kommer sikkert folk som kommmer til å si at grunnen til at siemens har så lav feilprosent er at man kan "reparere" mobilen selv ved hjelp av software oppgradering, men det er iallefall mye bedre å bruke ti minutter på å oppgradere software`n enn å ha mobilen inne til service i flere dager! Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Jeg har faktisk aldri hatt feil med Nokia. Har hatt en god del Nokia telefoner og har aldri hatt problem. Og det med feilprosenten til SE tror jeg ikke på. Har vanskelig for å tro at SE har så høy feilprosent. Lenke til kommentar
siemens:-) Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Enig, sony ericsson kan umulig ha en feilprosent på 52%, men uansett har de en altfor høy feilprosent! Vil selv tippe at SE har en feilprosent på omtrent 20-25% Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Hmm, jeg har en SE T610. Den har ca 30-40 døde pixler, de fleste i en klynge ca midt på skjermen. Ser ikke mye til dem til vanlig, bare på mørk bakgrunn. (Har da aldri trynet trynet trykt nedi displayet, er da så små slike pixler på mobiler..) De fleste er litt lyse, og er grønne og røde. Ble kjøpt på Elkjøp i juli/august en gang om det betyr noe. Pixlene har vært døde siden jeg fikk den. Ikke så plagsomt, men hadde jo vært kjekt med en ny telefon, hvis jeg har krav på det..? EDIT: Jeg har en del kontakter, bilder og lyder på telefonen. Har BT til pc og alt det der. Er det en enkel måte å ta backup av hele telefonen på? Greit hvis den skal byttes inn. Butikker gjør vel ikke slikt regner jeg med. Lenke til kommentar
siemens:-) Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 selvfølgelig har du krav på ny telefon, du sier at du har 30-40 døde piksler da burde du absolutt kreve ny! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 .... har hatt mange nokia jeg og har nesten alltid hat problemer... eneste trøbbelet jeg hadde med t610 når jeg hadde den i ca. 1 mnd var softwaren, som jeg fiksa raskt på rep. og siemens har jeg alltid vært fornøyd med... skal få meg en samsung nå og tviler at jeg får noen problemer der.... samsungene blir jo testet før de blir solgt... nokia har en tendens til å finne på masse ting, noen ganger nesten geniale ting... men iløpet av utviklingen går de på en måte "lei" og slipper ut mobilene litt "halvferdige".... det er ihvertfall min mening... ikke drep meg fordi om dere er uenige Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Forbrukerkjøpsloven gjelder ved alle kjøp av vanlige varer fra profesjonell selger til forbruker. I denne loven står det at alle feil innen 6 måneder etter kjøpsdato automatisk skal regnes som fabrikasjonsfeil om ikke selger kan bevise annet. Den gir deg også rett på ny vare, i dette tilfellet mobiltelefon, om varens mangel (feil) er betydelig. Dette er altså et skjønnssprørsmål. Er 1 ødelagt pixel en betydelig feil eller ikke? Er det ikke en betydelig feil har selgeren rett til å få reparert telefonen istedet for omlevering. Ved en betydelig feil kan kjøper velge mellom reparasjon og omlevering, så lenge ikke omlevering medfører urimelige kostnader for selger. Om reperasjonen beregnes eller tar lenger tid enn 7 dager har kjøper rett på erstatningsvare inntil hans egen er klar. www.vigutta.com Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Forbrukerkjøpsloven gjelder ved alle kjøp av vanlige varer fra profesjonell selger til forbruker. I denne loven står det at alle feil innen 6 måneder etter kjøpsdato automatisk skal regnes som fabrikasjonsfeil om ikke selger kan bevise annet. Den gir deg også rett på ny vare, i dette tilfellet mobiltelefon, om varens mangel (feil) er betydelig. Dette er altså et skjønnssprørsmål. Er 1 ødelagt pixel en betydelig feil eller ikke? Er det ikke en betydelig feil har selgeren rett til å få reparert telefonen istedet for omlevering. Ved en betydelig feil kan kjøper velge mellom reparasjon og omlevering, så lenge ikke omlevering medfører urimelige kostnader for selger. Om reperasjonen beregnes eller tar lenger tid enn 7 dager har kjøper rett på erstatningsvare inntil hans egen er klar. www.vigutta.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå