Gå til innhold

Nytt kjøleskap

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle jo sett litt på romjulssalget i butikkene.

Nyttårssalg kommer også.

Defrost-skap "bråker 24/7" da de må jobbe mye mer.

Dårlig for åpen kjøkkenløsning osv.

Hadde nok gått for en samsung, aeg, siemens/bosch, grundig, gorenje, electrolux i den prisklassen.

Styrt unna whirlpool, haka, zenz og hoover samt gram.

Er du heldig kan du kapre en miele på salget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å dra i butikk(er) og se i kjøleskapene, det er til dels store forskjeller ute og går. Så det når vi kjøpte fryseskap i høst. Var mange som virket like, men når vi så de i virkeligheten var det ingen tvil om hvilket skap vi skulle velge.

No-frost anbefales, da det ikke trenger å av-ises fordi skapet selv gjør dette automatisk. Og med no-frost slipper du is som legger seg på frysevarene.

Se på antall liter, løsninger for flasker osv. Noen skap har smarte løsninger, som du ikke tenker du trenger før du ser dem.

Sjekk/spør om dørene kan hengsles om hvis det er aktuelt (de aller fleste skap kan hengsles om)

Lenke til kommentar

Skal også ut på kjøleskap/kombi jakt i morgen og står mellom to modeller, noen som kan hjelpe meg å velge?:)

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/RB28HSR2DWW/samsung-kombiskap-rb28hsr2dww-178-cm?intcid=int1021#tab-specs

http://www.elkjop.no/product/hvitevarer/kombiskap/KGV36UW20S/bosch-kombiskap-kgv36uw20s-186-cm?intcid=int1021#tab-specs

Samsung:

Pro

Har alarm for dør/lav temp

Nofrost

Liker utseende

Con

Ikke digital temp

Lavere/mindre en bosch

Ganske dypt så blir stikkende 7cm utfor benkeplaten

bosch:

Pro

Liker utseende

Digital temp

Størst

Con

Ikke alarmer(som jeg kan se)

Ikke no frost

Vi er kun to personer så trenger ikke enormt med plass. Begge er betraktelig større enn det vi har i dag. Vi har åpen løsning og liten leilighet så nofrost kan kanskje bli for bråkete?

Hvilket bør vi velge og hvorfor?:)

Lenke til kommentar

Om ikke samsungen har temp i display ol så er det lys inni døra som viser.

Stemmer, så ikke noe display på bosch sin modell i butikken så tror det er en bommert på sidene til elkjøp. Ble samsung etter at selger snakket ned bosch skapet og viste meg all isen i kjøledelen på utstillingsmodellen.

Lenke til kommentar

En butikk skal lokke med tilbud, og rett ved siden av tilbudet står oppsalget de tjener penger på.

Målet er å selge 0 av tilbudsvarene som er i avisene og kun oppsalgene og andre premium-modeller de tjener penger på.

Hvilet er best spør man, hvilken har jeg best BF på tenker selgeren.

Lenke til kommentar

En butikk skal lokke med tilbud, og rett ved siden av tilbudet står oppsalget de tjener penger på.

Målet er å selge 0 av tilbudsvarene som er i avisene og kun oppsalgene og andre premium-modeller de tjener penger på.

Hvilet er best spør man, hvilken har jeg best BF på tenker selgeren.

Dette er jeg jo fult klar over, men selger viste meg fysisk hvor dårlig bosch modellen var ved å skrape is fra veggen til utstillingsmodellen.. Han prøvde såklart å selge meg ett skap fra lg etterpå men fikk lurt ut av han at Samsung skapet på tilbud var tilsvarende godt og gikk for det:p

Lenke til kommentar

Kjøpte for et par måneder siden et Samsung-skap som ser veldig likt ut det Salvesen nevner (trolig bare varenummeret som skiller dem):

http://www.expert.no/kombiskap/samsung-rb29fsrndwwef-kombiskap/p/8384/?q=rb29f

Prioriteten var lite støy, og jeg er storfornøyd. Selv om det er vanskelig å sammenligne oppgitt støynivå på tvers av produsenter tviler jeg ikke på at dette skapet er tre desibel stillere enn det nevnte Bosch-skapet, som jeg er nokså sikker på at sto i leiligheten jeg flyttet fra.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Kjøpte for et par måneder siden et Samsung-skap som ser veldig likt ut det Salvesen nevner (trolig bare varenummeret som skiller dem):

http://www.expert.no/kombiskap/samsung-rb29fsrndwwef-kombiskap/p/8384/?q=rb29f

Prioriteten var lite støy, og jeg er storfornøyd. Selv om det er vanskelig å sammenligne oppgitt støynivå på tvers av produsenter tviler jeg ikke på at dette skapet er tre desibel stillere enn det nevnte Bosch-skapet, som jeg er nokså sikker på at sto i leiligheten jeg flyttet fra.

Godt å høre at du er fornøyd! Ser ut til at frysedelen din er større enn mitt, men målene er like?:-s er vell ganske likt uansett:) hentet skapet for en time siden og skal straks til å hengsle om dørene, Wish me luck:p

Lenke til kommentar

Hengslet det om selv. Det var en utfordring siden bruksanvisningen ikke stemte helt, og hoppet over viktige punkt. Måtte improvisere, men klarte det til slutt. Si ifra hvis du trenger hjelp.

Ja det kan en si! Var ikke rett frem men kom i mål til slutt:) bunn hengselet forsto jeg ingenting av i starten og ikke var det forklart heller...

Lenke til kommentar

Skruehullene til hengselet nede på venstre siden på mitt skap var dekket av en tjukk gummimembran, og bak der: fugemasse. Dette nevnte ikke bruksanvisningen med et ord. Det var umulig å pirke ut gørra, men skruene til midtfestet hadde en "gravetupp", så jeg skrudde dem inn og ut for å bane vei.

Lenke til kommentar

Skruehullene til hengselet nede på venstre siden på mitt skap var dekket av en tjukk gummimembran, og bak der: fugemasse. Dette nevnte ikke bruksanvisningen med et ord. Det var umulig å pirke ut gørra, men skruene til midtfestet hadde en "gravetupp", så jeg skrudde dem inn og ut for å bane vei.

Ja samme skiten her, utrolig at det ikke var nevnt noe om hvordan en skulle gjøre det på en forsvarlig måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...