Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Forbedre nedlastingshastighet - trådløst

Anbefalte innlegg

Sitter hjemme med nett som jeg har testet hastigheten på og når jeg er tilkoblet trådløst så er hastigheten ned bare på rundt 5. Opplastingshastigheten er rundt 17.

Når jeg kobler til via kabel så får jeg 58 / 18 som også stemmer med det jeg skal ha. Jeg visste at jeg tapte litt på trådløst men trodde ikke jeg skulle tape så mye.

Er det noe jeg kan gjøre for å få opp hastigheten?

Har veldig god dekning som viser 4/5 - 5/5 søyler på trådløsesymbol på maskin. Har testet med to maskiner hvor den en ene er ca 8mnd gml Lenovo, den andre er 2uker gammel Acer - begge maskinene viser samme hastighet og det er ingenting som brukte nettlinjen under testene.

Har linje og modem fra telenor, modem er av typen Zyxel P8702N

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant ikke 5GHz nett så jeg skulle inn på modem men der kom jeg heller ikke inn så det ble en tilbakestilling av modem.

Jeg finner fremdeles ikke 5GHz nett fra pcene men på mobil så finner jeg det og får koblet opp.

Men det har uansett løst seg ser det ut til for nå ligger jeg på 52 / 18 trådløst på pc og rundt 44 / 16 når jeg har kjørt test fra telefon.

Ikke peiling på hva som gjorde at hastigheten var så dårlig og hvorfor jeg ikke kom inn på modem men så lenge jeg har hastigheten nå og alt funker så er jeg happy :-)

Takker for tips :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...