Fotoskrulla Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Ålesund by night Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
luistheghost Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Godt at stjerna er på denne siden av Sukkertoppen, da slipper langevågfolket å grue seg til jul Å sette opp kameraet i mørket er både spennende og utfordrende. Bildet "lider" litt av to vanlige fallgruber man støter på i nattemørket; - jeg mener at bildet heller en liten halvgrad eller to mot venstre, og forgrunnen kunne kanskje med fordel ha vært utelatt. Viktig å sjekke grundig i søkerkantene. Prøv flere ganger og ta alternative eksponeringer! Fint! Gledelig jul fra -bjarte. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Fint perspektiv med månen som en liten ekstra honnør til resten av bildet. Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 Godt at stjerna er på denne siden av Sukkertoppen, da slipper langevågfolket å grue seg til jul Å sette opp kameraet i mørket er både spennende og utfordrende. Bildet "lider" litt av to vanlige fallgruber man støter på i nattemørket; - jeg mener at bildet heller en liten halvgrad eller to mot venstre, og forgrunnen kunne kanskje med fordel ha vært utelatt. Viktig å sjekke grundig i søkerkantene. Prøv flere ganger og ta alternative eksponeringer! Fint! Gledelig jul fra -bjarte. Dette er et av de aller første bilder jeg har tatt i mørket, så her er jeg på veldig gyngende grunn! Takk for konstruktiv kritikk. Jeg hadde mange eksponeringer skjønner du, men syntes dette var av de beste. God jul til deg også! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 Fint perspektiv med månen som en liten ekstra honnør til resten av bildet. Vennlig hilsen Ragnar jeg ble så månen komme fram fra skyene denne kvelden Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 Fint perspektiv med månen som en liten ekstra honnør til resten av bildet. Vennlig hilsen Ragnar jeg ble så månen komme fram fra skyene denne kvelden Jeg rota med kommentaren! "jeg ble i fyr og flamme da jeg så månen komme fram" skulle det stå! Sorry! Lenke til kommentar
okjo Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Hei, gratulerer med nytt kamera syns du fått til et bra debutbilde på nattfoto, deler Olav Bjarte sine betraktninger både når det gjelder stjerna på Sukkertoppen og det tekniske på bildet. Legg gjerne ved exif data, mvh Oddmund Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 Hei, gratulerer med nytt kamera syns du fått til et bra debutbilde på nattfoto, deler Olav Bjarte sine betraktninger både når det gjelder stjerna på Sukkertoppen og det tekniske på bildet. Legg gjerne ved exif data, mvh Oddmund Takk takk Oddmund! Jeg lurer på om det er noen i Ålesund som liker denne stjerna? Hadde vært en ide å bytte ut de blå lysene til hvite kanskje? Jeg hater blå julelys.. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Ett godt eksponert og severdig nattbilde. Fint med nymånen. Den blå julestjerna som kanskje trekker litt mye ufortjent oppmerksomhet, er det jo enkelt og fjerne hvis du har ett redigeringsprogram. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 Ett godt eksponert og severdig nattbilde. Fint med nymånen. Den blå julestjerna som kanskje trekker litt mye ufortjent oppmerksomhet, er det jo enkelt og fjerne hvis du har ett redigeringsprogram. Mvh. Rolf Tusen takk for kommentar! Var stas med månen ja! Dessverre har jeg ikke et redigeringsprogram...så sånne ting får jeg ha til gode til senere. Lenke til kommentar
Thor'en Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Hei Helene. Slitan med nytt kamera. Du har fått til et flott nattfoto. Spesielt med tanke på at det er et bilde som ikke har hvert innom redigering. Grattis. Mvh Thor Endret 29. desember 2014 av Thor'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg