Gå til innhold

Tjene penger til veldedighet via auksjoner

Anbefalte innlegg

Jeg er fullt klar over at det finnes ting som QXL og Finn.no, men i tilfelle jeg får napp av noen som har noe større erfaring med dette så tenkte jeg å bare putte det ut her. Kanskje også noe muligens bedre valg enn QXL og Finn for spesielt auksjoner i forbindelse med veldedighet. Eller om noen kanskje har erfaring med QXL på dette.

På siden av jobben min driver jeg på med noe annet som begynner å få en mer og mer etablert andel lesere og følgere for hver dag. Med tanke på at jeg allerede tjener og har så jeg holder meg med penger nok til tross for at det ved siden av jobben min er et tapsprosjekt, ikke har bruk for alle pene og ting o.s.v. så tenkte jeg å fremfor donere de vanlige 200 kronene jeg donerer månedlig til Røde Kors å gjøre en annen form for donasjon til en annen veldedighet.

Det jeg driver med ved siden av jobben min lar meg gjøre ting som å møte enkelte kjente personer som gledelig signerer noe for veldedighet (som regel har jeg følelse av). Pluss muligheter til å få til noe enda større som å delta på innspilling o.s.v. så tenkte jeg litt på å tjene inn penger for veldedighet ved auksjonere bort ting som dette (i tillegg til ting jeg allerede har som en signert baseball av Danny McBride, signert bilde av Peter Dinklage, signert bilde av Peter Momoa (kommende Aquaman) o.s.v.).

Så hvis jeg får bedre svar på dette etter "følerne" jeg har sendt ut etter juleferien er over tenkte jeg kanskje å gå klarer framover med og begynne å planlegge auksjonene og mer jeg håper å få til en gang i 2015.

Så etter med Wall of Text spør jeg enkelt om noen har noe erfaring med å auksjonere ting for veldedighet. Jeg finner ikke mye rundt folk som har erfaring om dette. QXL virker bra og sånt fra hva de skriver, men jeg har hørt at QXL ikke er helt troverdig (og da snakker jeg ikke bare om selgere, om selve sida).

Beklager om jeg høres kanskje en smule paranoid ut og sånt. Beklager også hvis det feil sted å poste dette.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...