Tommy Angelo Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Var å kjøpte meg en USB BT adapter i går. Etter å ha holdt på noen timer i går fant jeg ut til slutt hva som var feil. Nokia 6600 må støtte for SSP (seriel port profile) DVS at BT enheten må støtte dette. (min gjorde ikke det -MSI Btoes-) Etter å ha byttet i dag til Emagic USB mini bt virker det som det skal. Bilionton støtter også SSP både i USB 1.0 og USB 2.0. Sikker flere som gjør det men disse er de to jeg har sjekket. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Jeg har MSI USB Bluetooth adapter. Etter å har startet X anntal EXE filer i PC Suite for 6600 så fikk jeg enheten til å funke. Så jeg tror problemet fortsatt må ligge hos Nokia for å ha laget litt umoden software. Jeg har klart å overføre data fra min 7650 til 6600 via MSI bluetooth enheten. Men for de som skal kjøpe nye bluetooth enheter så kan det jo være lurt å følge ditt råd ja. AKIRA Lenke til kommentar
andreash Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Bluetooth USB enheten til D-Link har vel støtte for Serialport opplegget. (mener jeg å huske) Lenke til kommentar
akseln Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Har Dlink BT adapter som fungerer helt fint mot 6600. Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hvordan i all verden finner man ut om BT-adapteren er SSP-kompatibel?? Kjøpte en TRUST-BTadapter, og den er klin umulig til å komme overns med tlf.... Lenke til kommentar
Straydog Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Har Dlink BT adapter som fungerer helt fint mot 6600. er det denne Dlinken du mener ?? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Jepps, den Bluetoothen fra Dlink ja Lenke til kommentar
germ Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Svarte svingene da. Bestilte meg idag en 6600 med 256mb minnebrikke. Og jeg sitter på en MSI bluetooth donge som jeg trodde jeg kunne bruke. Så nå kan jeg altså ikke det? Lenke til kommentar
akseln Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 er det denne Dlinken du mener ?? Yepp, det er det ! Lenke til kommentar
ponke Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 (endret) Har det noe å si egentlig hva vi bruker? Er det noen fordeler med kortleser over blåtann-overføring og vice versa (annet enn hastigheten (kortleser) og det at man kan "styre" maskinen fra telefonen ved hjelp av ulike programmer(BT)). Er det programmer/spill man kan overføre via Blåtann som man ikke kan gjøre ved hjelp av en kortleser? For jeg ser at MPX, som tilbyr VISA som betalingsmåte, ikke har noen blåtann-"dings"/dongle som jeg ser støtter serial-protokollen som N6600 må ha, mens de har plenty med kortlesere. (Og ja, jeg vet at jeg sverget å ikke bruke MPX.no mer pga datoforskyving, men, men...) Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Endret 11. november 2003 av kjello2 Lenke til kommentar
arnegn Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Jeg har MSI Bluetoes og nokia 6600, og det funker helt smertefritt. Husk å krysse av på riktig serieport for hvor nokia PC-suite skal lete...? Lenke til kommentar
germ Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Til arnegn! Takk for posten din! Var rett før jeg bestilte ny, venter telefonen i posten snart. hadde vært kjipt å sitte med to som funka (men igrunn enda kjipere å sitte en en som ikke funker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå