Gå til innhold

Lyd på DOS programmer i Windows2000, SBLIVE 1024 PLAYER DRIT

Anbefalte innlegg

Hallo!

Når jeg kjører litt eldre spill o.l, som er beregnet på DOS, i windows 2000, emulerer windows DOS i et vindu.

Men jeg får ikke LYD på disse programmene/spillene. I windows Milennium virka det helt fint, der brukte jeg driverne som fulgte med kortet, og det ble lagt inn noen Legacy drivere eller SB16 emulering ting tang.

Men den cd'en virker ikke i Windows 2000, noe som er UTROLIG gørt! Har nemlig en del gamle spill som jeg gjerne skulle få spilt MED lyd i windows 2000!

Håper noen som leser denne meldingen veit hva jeg kan gjøre, ville vært veldig takknemlig!:)

-Ziggwarth-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg har prøvd det programmet, men jeg fikk det ikke til å virke, er det noe som må konfigureres?

Jeg har prøvd:

Death Rally, med lyd uten programmet, så kommer jeg ikke inn. Uten lyd og uten det programmet så kommer jeg inn, og kan spille det uten lyd. Men programmet så virker det ikke i det hele tatt.

Det samme gjelder Liero.

Jeg har og prøvd Indiana jones and the fate of atlantis talkie versjon og the dig, jeg fikk ikke lyden til å virke enten med eller uten det programmet..

Jeg kjører Windows XP

Lenke til kommentar

Aner ikke hvor aktuelt det er, men...

På siden til VMware (www.vmware.com), kan du laste ned en pc-emulator. Da har du muligheten til å emulere dos, win9x m.m. og du kan koble lydkortet ditt til det. Hastigheten vil da synke, men har du en rask maskin, skulle de fleste spill fungere. Tok meg en stund og installere, men nå fungerer alt som det skal, uten problemer i hverken win2k eller win98 (som er emulert).

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-09 20:34, Grimmy skrev:

Jeg har prøvd det programmet, men jeg fikk det ikke til å virke, er det noe som må konfigureres?

Jeg har prøvd:

Jeg har og prøvd Indiana jones and the fate of atlantis talkie versjon og the dig, jeg fikk ikke lyden til å virke enten med eller uten det programmet..

Jeg kjører Windows XP

Bare for å teste dette, installerte jeg VDMSound og testet The Dig (eneste av de spillene du ramset opp som jeg har). For å starte det, åpner du en DOS box, går til c:Program FilesVDMSound og skriver "dosdrv". Deretter går du til CD stasjonen din og starter "dig.exe". Gå inn i "Configure sound" og velg "Express Setup". Lydkortet detekteres automatisk, og du kan starte spillet.

Dette fungerer helt fint i WinXP Pro. Du må være logget på med admin rettigheter for at det skal funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...