flamethower1234 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 (endret) Heisan Jeg på (14) skal løpe halvmaratoon i Mai, og trenger altså en bra/billig treningsklokke. Jeg er litt usikker på hva slags funksjoner klokka burde ha, og noe mer enn det vet jeg ikke, så her trenger jeg litt hjelp. Flammen! Endret 27. desember 2014 av flamethower1234 Lenke til kommentar
tkterje123 Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Anberfaler deg på det groveste og lese in dept review av ulike klokker på www.dcrainmaker.com. Selv bruker jeg Garmin Forerunner 610 som fungerer helt fantastisk til mitt bruk. (løping og ski) Du kan lese en anmeldelse av denne på siden der. Er også kommet en nyere modell av denne Forerunner 620 (dette er toppmodell og er derfor ganske dyr ) mvh Terje Endret 28. desember 2014 av tkterje123 1 Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Det finnes også langt rimeligere modeller som sannsynligvis tilfredsstiller alle de behovene du har, se f.eks. Garmin Forerunner 15. Et annet spørsmål er om du egentlig trenger en treningsklokke. Svaret er: Nei det gjør du ikke. Det er ikke noe problem å trene fullgodt uten. Men jeg skal ikke nekte for at det er en kjekk ting å ha, og selv trener jeg sjelden uten. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 Egentlig klarer jeg meg fint uten det, men det hadde jo vært kjekt å kunne se pulsen osv. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Ja, både pulsmåling og GPS er kjekt å ha. Begge deler kan være nyttige hjelpemidler til å styre treningen, men det gjelder også å ikke bli for opphengt i det. Logging ved hjelp av GPS kan også gi litt ekstra motivasjon innimellom. Som sagt bør du også se på de rimeligere modellene også. Forerunner 15, som jeg nevnte tidligere, er god nok for de aller fleste så hvis det ikke er noen spesiell funksjoner som bare finnes på de dyrere klokkene kan du trygt satse på den. Det finnes også andre produsenter som lager gode klokker, f.eks. Polar og Suunto, men de har jeg ingen erfaring med selv og kan ikke komme med konkrete anbefalinger. Lenke til kommentar
NorwegianRunner Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Hei!Jeg kjøpte meg Polar M400 rett før jul, og er superfornøyd med den. Helt topp! Var innom Polars hovedkontor samme dag, og det var de som anbefalte den, og sa at det sannsynligvis var den beste løpeklokka på markedet.Jeg har INGENTING å utsette på den! :-D Kostet 1.749 da jeg kjøpte. Sjekk XXL. Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2015 Jeg har tenkt litt på behovene mine, og klokken må ha følgende. GPS, Distanse, og evet puls som ikke er et must men ett + poeng. Lenke til kommentar
NorwegianRunner Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 M400 har i hvertfall de tingene, pluss veldig mye mer. 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. april 2015 Del Skrevet 15. april 2015 Jeg vil anbefale M400 også. Den er meget enkel i bruk, gir god oversikt og motiverende tilbakemeldinger. Ser den går for under 1500 innimellom nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå