ExtremeGo Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Hei ! Jeg lurer på hvordan utdanning som retter seg mot mobiler eller teknologi generelt tenker da på ny teknologi mest som typ elbil teknologi ,smart mobiler etc. Jeg har bare 3 år vgs med bestått idrettsfag/ssp Noen som har gjort dette her? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Elektronikk/kommunikasjonsingeniør. Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Takk ! Er det UiO som har det ? Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Takk ! Er det UiO som har det ? Nei, HIOA og høyskoler generelt. Da innenfor høyskolene er det sikkert noen som er litt mer spesialiserte enn andre med mindre du ikke MÅ bo i Oslo da. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Noen som har gjort dette her? Det er jo ingeniører fra mange forskjellige fagretninger som er involvert i utviklingen av mobil teknologi. Jeg går elektronikk på NTNU (2-årig master med bachelor fra høyskole tidligere) med fordypning innen radioteknikk, og det er vel midt i blinken om det er den biten som går på trådløs kommunikasjon du interesserer deg for. Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 (endret) Så bachelor innen elektronikk 3 år fra høyskole først så 2 år master ? Endret 28. desember 2014 av ExtremeGo Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Ja, enten det, eller 5 år sammenhengende på NTNU. Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 Hva kreves av fag da egentlig ? Jeg har bare P matte , jeg gikk idrettsfag på vgs. Lenke til kommentar
Engm Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) For opptak til ingeniørstudie så kreves det:Matematikk R1 og R2 og Fysikk 1. NTNU krever at du har R2 karakter på 4 eller høgere (ingen andre universitet eller høgskoler krever dette). Merk at R1 kan erstattes med matematikk S1 og S2, men det anbefales ikke å gå aktivt for dette. https://sok.samordnaopptak.no/SW/hjelp_kravkode?kompregelkode=ING4R2 Her kan du søke etter studier og se poenggrenser: https://sok.samordnaopptak.no/studier?ord=&laerestedkode=&utdomrkode=&stikkordnr= Når du da har tatt ferdig bachelor grad så kan du søke på 2-årig master hvor du må ha C eller bedre i snitt for å kvalifisere deg (som regel). Endret 28. desember 2014 av Engm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå