Gå til innhold

Xperia Z2, feil på sensor?


J@9

Anbefalte innlegg

Hei.

En kamerat har en Z2.. Denne hadde han bare i noen få dager før han måtte sende den inn pga problemer med at folk nesten ikke hørte han i samtaler.

Og at skjermen ikke slo seg på igjen etter samtaler.

 

Fikk den tilbake med ny mic, og oppdatert FW.

 

Samtale lyden har blitt bra, men har fremdeles problemer med øre sensoren (proximity sensor?).

 

Skjermen slår seg av som den skal, men den slår seg ikke på igjen, så man får ikke avsluttet samtalen.. Det funker heller ikke å bruke powerknappen for å slå på skjermen igjen..

 

 

Flere som har eller kjenner til dette problemet??

Og hva skal man evt klage på?

Han hadde vært tilbake med den, men dem skjønte ikke problemet.. "men skjermen skal ikke kunne slås på under samtaler, det er helt normalt det!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er, er at han ikke bruker noe beskyttelse på den.

Han har kun sånn lommebok deksel, som jeg også prøvde å ta av, uten at det gjorde noe forskjell..

 

Gikk inn på debug menyen og kjørte test av proximity sensoren, og mobilen begynner å vibrere når den er nokså langt fra øret, og jeg regner med at den skal slutte å vibrere når du tar den vekk igjen?

Denne bare fortsatte å vibrere.. prøvde å riste litt på den, og akkurat når skjermen snur seg, så sluttet den i 1 sekund, før den begynte igjen..

om jeg dro den i ei bue litt kjapt, så den ble liggende flatt i hånda mi, så sluttet den å vibrere 6-7 av 10 ganger.

Om jeg holdt den flatt i hånda, og bare vifta med hånda over skjermen (10-15 cm over), så slo sensoren inn, og mobilen vibrerte.. og sluttet ikke av seg selv.

 

 

Har en Z1 Compact selv, men herdet glass beskyttelse, og har ikke noe sånne problemer.. jeg har heller problemer med at jeg klemmer mobilen mot skuldra, når jeg trenger begge henda, og at den da ikke fungerer helt som den skal, så jeg alikevel får trykka på knapper.. ender opp med avskrudd mikrofon, aktivert høyttaler, roter rundt inne i menyer osv.. men til gode å klare å legge på enda da :p

 

 

*edit*

Kjørte samme test på min nå, og her vibrerer den KUN når sensoren er blokkert.. Så må være noe feil med sensoren hans, at den ikke kobler ut igjen, virker det som.

Endret av J@9
Lenke til kommentar

Har den ikke her nå, men skal prøve å huske på det på mandag, når vi skal til han.

 

Skjermen var ren ja, gnidde litt hardt på den, da noen hadde et tips om at det muligens kunne hjelpe.

Men er ikke lenge siden han fikk den tilbake fra service heller..

Og da satt det også igjen tape på bakdekslet, sikkert bare glemt å ta den av.

SIM kort hadde dem glemt å ta ut også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...