Gå til innhold

[Løst] Flimring på skjerm under spilling av Farming Simulator 15

Anbefalte innlegg

Guttungen fikk seg ny pc og skjerm til jul og har lastet ned Farming Simulator 15 fra Steam. Men når han skal spille dette, så får han en svart flimring på skjermen som vi ikke har sett ellers. Euro Truck 2 har ikke dette problemet. Heller ikke Driver: San Francisco. Noen som vet hva dette kan skyldes? Prøvd å stille på de high/medium/low greiene og noen andre instillinger, men får det ikke helt vekk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På spillet har man følgende valg på Graphics:

Hardware Profile: Low-Medium-High-Very High

Screen Resolution: 640x480 og opp til 1920x1080 (sistnevnte er skjermens oppløsning)

Multisample Antialiasing: Off-2-4-6-8

Anisotropic Filtering: Off-2-4-8

Adaptive VSync: On-Off

Windowed Mode: Off-On

Flimringen er aller verst på menyene på vei inn i spillet. Flimringen var ganske voldsom på disse med 1920x1080. Ikke så gale inne i selve spillet. Hva skal man helst ha de andre valgene på?

Endret av Sissel B
Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort er det i maskinen?

Oppstår flimringen når man er inne i pausemeny, statistikk over finanser, mengde kornsorter i silo, butikkmeny etc?

1920x1080 skal ikke være noe problem for spillet. Fyker selv rundt i FS2015 med nevnte oppløsning - men av praktiske årsaker spiller jeg helst i windowed modus for å holde øye med ting og/eller prate med folk mens innleid arbeidskraft utfører en del av det tidkrevende og kjedelige arbeidet.

Lenke til kommentar

Hvilket skjermkort er det i maskinen?

Oppstår flimringen når man er inne i pausemeny, statistikk over finanser, mengde kornsorter i silo, butikkmeny etc?

1920x1080 skal ikke være noe problem for spillet. Fyker selv rundt i FS2015 med nevnte oppløsning - men av praktiske årsaker spiller jeg helst i windowed modus for å holde øye med ting og/eller prate med folk mens innleid arbeidskraft utfører en del av det tidkrevende og kjedelige arbeidet.

Skjermkortet er AMD RADEON HD 8570D grafikkort. Pcen er denne . Skjermen er Samsung LS24D390

Har ikke rukket å prøvd ut spillet noe særlig, da det tok evigheter å laste det ned og det først var ferdig nedlastet i går kveld kort tid før jeg la inn spørsmålet.

Lenke til kommentar

Beklager sene tilbakemeldinger her. Men med full jobb og 4 barn (av dem to små), så er det ikke så ofte jeg får anledning til å sette meg ned sammen med gutta og sjekke ut slikt :p

Det først jeg gjorde var å sette Windowed Mode til on, som nevnt over her, og da så det faktisk ut som om flimringen forsvant? Hva vil det si at windowed Mode er on da?

Tok allikevel å sjekket driverne, og de fikk jeg beskjed om var oppdaterte med siste versjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...