mort2 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Hei. På hjemmenettverket mitt har jeg en trådløs router i stua (Airlink). Funker fint over hele huset. Men jeg har et problem: Har en eldre stasjonærpc jeg ønsker å kople til nettverket. Denne har ikke trådløst nettverkskort, og kan dermed ikke koples til. Jeg kan ikke trekke kabel dit den står. Jeg har også en Dlink 635 router. Kan jeg sette denne til å motta trådløst, og deretter kople denne stasjonære til denne routeren med kabel? I så fall, hvordan?? Takknemlig for svar:) Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 DIR-635 kan ikke settes opp som repeater. Det er sikkert mulig å trekke kabel dit. Hvis det vikelig ikke er mulig å strekke kabel til rommet med PC, så hadde det heller ikke vært strøm der... Hvis du ikke vil strekke kabel (som er det beste uansett), så kan man kjøpe trådløst nettvekskort som internt kort eller USB. Man pass da på at USB-pinne/antenne står rettet mot ruteren og ikke gjemt bak et stort PC-kabinett. Lenke til kommentar
mort2 Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Takker for svar. Søren og, er du helt sikker? Ingen andre som har en smart løsning? Denne maskinen står i kjelleren, og jeg har liten lyst til å strekke kabel ned. Hvor bra er de rimelige USB kortene? Er dette noe særlig brukbart? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Du kan alltids kjøpe en trådløsmottaker til pc'en, eller en trådløs extender med Ethernet utgang på. Får mye dugbart helt ned i 200,- så lenge signalet er bra nok. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 https://www.komplett.no/tp-link-tl-wn823n/810097 og https://www.komplett.no/usb-20-skjtekabel-a-a-mf-18-m/305698 Bare eksempler. Lenke til kommentar
mort2 Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Jaja, da får jeg krype til Elkjøp på mandag... Håpte det var andre muligheter i dag jeg Lenke til kommentar
mort2 Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Noen som har et lurt triks for å bytte ut den gamle XPn da? Maskinen er egentlig bra, men har vært i bruk på gamlejobben som CAD maskin, og jeg liker bedre Win7. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Kjøpe Windows 7 og installere det. Lenke til kommentar
Nordmann3 Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Jeg hadde samme problemet som deg. Sammen med en Dlink router jeg hadde, kunne jeg få kjøpt noe som så ut som en minnepinne, som få internett gjennom den. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Hvis DIR-635 kan kjøres i bromodus, kan den brukes til dette formålet. Hvis den ikke kan det med originalprogramvaren, sjekk om ruteren støtter DD-WRT eller OpenWRT. Lenke til kommentar
mort2 Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 Hvis DIR-635 kan kjøres i bromodus, kan den brukes til dette formålet. Hvis den ikke kan det med originalprogramvaren, sjekk om ruteren støtter DD-WRT eller OpenWRT. Lenke til kommentar
mort2 Skrevet 2. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2015 CM: Hvordan finner jeg ut dette? Lenke til kommentar
otl Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Known_incompatible_devices#List_of_Incompatible_Devices Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå