Gå til innhold

1password eller noe annet?

MobilNerd

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe 1password. Jeg har ikke brukt noe lignende før derfor lurer jeg på noen småting.

Er 1password en bra app til ios?

Bruker man appen når man logger inn med pc? Hvordan er det hvis jeg vil logge inn med en pc jeg aldri har brukt før. Har skjønt at appen lager lange og kompliserte passord som ikke er barebare å huske.

Finnes det no bedre på markedet?

Er det noe mer jeg bør vite?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig fornøyd med 1Password. Har lagt keychain filen et sikkert sted, laster den og taster inn passordet jeg har satt. Veldig enkelt. Har også lastet ned "utvidelse" til Chrome så jeg kan bruke til å logge inn på steder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Høres ut som en tjeneste som lagrer passord i "skyen", altså på en server. Det er ikke sikkert i det hele tatt i og med at dersom de blir hacket, kan dine passord komme på avveie. Har selv brukt Keepass en stund nå, og det funker ypperlig. Det som du må huske på er at du må ha backups av databasefilen hvor du lagrer passordene dine, slik at du dersom du mister ene larginsenheten, så har du fremdeles den andre. Har selv to minnepinner som backup.

Vil i grunnen også anbefale å bruke truecrypt for å kryptere eventuelle minnepenner du tenker å bruke med keepass, slik at de ikke ligger usikkert på noen måte, selv om keepass krypterer er det greit med en ekstra sikkerhet rundt det.

http://keepass.info/download.html (dersom du skal ha det på en usb må du ha Portable)

http://www.filehippo.com/download_truecrypt/11601/ (dersom du har fått med deg at det påstås fra utviklerne bak truecrypt at det ikke er sikkert lengre, så er det ikke bevist, dermed kan en anbefale å bruke programvaren fremdeles.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...