c0nSi Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 FIkk ny maksin i dag, men jeg får frem en melding, så restarter maskinen seg selv etter 60 sekunder: This system is shutting down. Please save all work in progress and log off. This shutdown was initiated by NT AUTHORITY\SYSTEM. JEg har Windows XP. Vær så snill og hjelp meg, detter SYKT irriterende... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 gå på start>kjør og skriv: shutdown .a tror det var det, da slår ikke dataen seg av. deretter går du på www.microsoft.com>nedlasninger og finner en patch for worm blast greier. leit litt så finer du. deretter går du på www.norton.com og leiter etter blaster removal tool el.no. legger i senga så jeg gidder ikke finne det for deg Lenke til kommentar
Kris_TheLord Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Ja jeg hadde det samme problemet, fant aldri ut hva det var, men plutselig en dag forsvant det...merkelig Men anyway så kan jo du prøve å oppdater windows på live update. kris Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Virus! Jepp, det høres ganske utrolig ut på en 1 dag gammel maskin, men det er nok et virus. (En kollega hadde det samme viruset for en stund siden) Finn ut hva viruset heter og gå inn på www.f-secure.com og søk etter kuren for det. Lenke til kommentar
iu239 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 viruset heter blaster,, last ned kb824146 patchen fra microsoft og kjøre en virus scan for og kvitte deg med det. Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 gå på start>kjør og skriv: shutdown .atror det var det, da slår ikke dataen seg av. deretter går du på www.microsoft.com>nedlasninger og finner en patch for worm blast greier. leit litt så finer du. deretter går du på www.norton.com og leiter etter blaster removal tool el.no. legger i senga så jeg gidder ikke finne det for deg det er shutdown -a Men shutdown a er litt irritabel pga. at det ikke går an å feks høre på musikk, se film, flytte kopiere eller endre filene dine etter at du har skrevet det, så du må nok ta en restart uansett. Last ned patchen som iu 239 nevnte du. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Høres ut som blaster http://securityresponse.symantec.com/avcen...moval.tool.html http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe Smitten gjør seg blant annet synlig med en beskjed om at maskinen vil starte på nytt om 60 sekunder. Hvis du skulle få denne beskjeden, kan du gå til Start -> Kjør -> skriv: shutdown -a. Omstarten vil da stanses, og du kan fjerne viruset og tette sikkerhetshullet. Lenke til kommentar
mysti Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 jepp, detta er MSblaster :/ les mer om det her om du vil: http://www.itavisen.no/art/1301689.html i den artikkelen er det også en link til en fix på Microsoft sine sider. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 jeg mente å skrive bindestrek "-" bomma på tastaturet : Lenke til kommentar
c0nSi Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 jepp, detta er MSblaster :/les mer om det her om du vil: http://www.itavisen.no/art/1301689.html i den artikkelen er det også en link til en fix på Microsoft sine sider. Thx Lenke til kommentar
Jan Andre Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 jeg hadde denne feilen med en pc som jeg dreiv og surra med... kjipt når du nesten er ferdig med og instalere noe så komer dritten opp.... heldigvis hadde jeg hatt dette på min egen pc før så jeg viste hva det var.... Lenke til kommentar
covah Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Ja jeg hadde det samme problemet, fant aldri ut hva det var, men plutselig en dag forsvant det...merkelig Men anyway så kan jo du prøve å oppdater windows på live update. kris Dersom det "bare forsvant av seg selv", tyder mye på at du fortsatt har viruset og sprer det til alle og enhver på nettet. Folk som deg er med på å ødelegge internet. Det skulle f... meg ha vært krav om kurs for i det hele tatt hatt lov til å eie en PC. Stikk ned i nærmeste pc shappe og skaff deg et Antivirus program. Fjærn skiten og oppdater PCen din på Windows Update. Lenke til kommentar
c0nSi Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Ja jeg hadde det samme problemet, fant aldri ut hva det var, men plutselig en dag forsvant det...merkelig Men anyway så kan jo du prøve å oppdater windows på live update. kris Dersom det "bare forsvant av seg selv", tyder mye på at du fortsatt har viruset og sprer det til alle og enhver på nettet. Folk som deg er med på å ødelegge internet. Det skulle f... meg ha vært krav om kurs for i det hele tatt hatt lov til å eie en PC. Stikk ned i nærmeste pc shappe og skaff deg et Antivirus program. Fjærn skiten og oppdater PCen din på Windows Update. Hisssssssssssssssssig du da Lenke til kommentar
Kris_TheLord Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Ja jeg hadde det samme problemet, fant aldri ut hva det var, men plutselig en dag forsvant det...merkelig Men anyway så kan jo du prøve å oppdater windows på live update. kris Dersom det "bare forsvant av seg selv", tyder mye på at du fortsatt har viruset og sprer det til alle og enhver på nettet. Folk som deg er med på å ødelegge internet. Det skulle f... meg ha vært krav om kurs for i det hele tatt hatt lov til å eie en PC. Stikk ned i nærmeste pc shappe og skaff deg et Antivirus program. Fjærn skiten og oppdater PCen din på Windows Update. LOL! Jeg lasta jo ned patch på windows xp så forsvant det, hadde Norton Antivirus også som jeg scannet om og om igjenn, men men det var på den gamel hardisken som jeg klarte å brenne, har ny nå Så bare slapp av..ingen vits å klikke av den grunn Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Et greit triks er jo å bare nappe ut nettkabelen når du reinstallerer.. For så, når du er ferdig med installasjonen, aktivere den innebygde firewallen i xp før du setter inn kabelen igjen.. Litt forhåndsregler kan en jo ta. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Folk som deg er med på å ødelegge internet. Det skulle f... meg ha vært krav om kurs for i det hele tatt hatt lov til å eie en PC. Stikk ned i nærmeste pc shappe og skaff deg et Antivirus program. Fjærn skiten og oppdater PCen din på Windows Update. Vel, jeg er uenig meg deg. Folk som ikke gidder å oppdatere Windows bør få lov til å eie PC, men ALDRI fått lov til å ha internet. enig? Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Ja jeg hadde det samme problemet, fant aldri ut hva det var, men plutselig en dag forsvant det...merkelig Men anyway så kan jo du prøve å oppdater windows på live update. kris Jeg har hørt at enkelte versjoner av blaster begår "selvmord" dvs. sletter seg selv etter en viss tid eller en bestemt dato. Lenke til kommentar
covah Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Vel, jeg er uenig meg deg. Folk som ikke gidder å oppdatere Windows bør få lov til å eie PC, men ALDRI fått lov til å ha internet. enig? Den er grei Er bare så utrolig lei folk som sprer virus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå