Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabilt internett/pc nettverkskort?

Anbefalte innlegg

Hei, eg viste eigentlig ikkje om skal poste dette under internett eller noe med data som maskinvare elns...

Fordi eg har forferdeligt ustabilt internett, der eg må trøkke av og på internett knappen på PCen(trådlaust) Og det kan skje 1gang til dagen og det kan skje 20ganger til dagen. Og når eg trøkker av og på knappen på PCen, av så på med eingang. Så kommer internett tilbake på PCen, PS4, Mobilen og alt. Før eg må trøkke av og på knappen på pcen så går internett signalet på PCen ner til 4sterker så gult utropstegn over. På PS4en merke du ikkje det før ca 5min, før det detter ut der og kommer tilbake med eingang restarted med internett knappen på PCen

Så veit ikkje eg om er internett eller noe med pcen/nettverkskortet. Regner no med er noke med pcen, men søkt på google uten og funnet noe som har hjelpt meg og dei dagene det er 20ganger til dagen er det ganske irriterende uansett om fikses med av og på nettverksknappen på pcen på 5sek...

Så noen som veit noen løysning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har du vel en laptop? I så fall kan du sikkert oppgi modell og hvilken windows du har(burde også har spurt om det).

Du kan prøve å laste ned firmware til nettverksortet fra produsentes side og se om det hjelper. Telenor kan sikkert også hjelpe deg med firmware til modemet. Videre kan du sikkert prøve å se om det samme skjer med en annen router, dersom du har mulighet.

Lenke til kommentar

Ja har laptop med Windows 8,1. Er MSI GP70 2PF Leopard Pro pc.

Og gjekk på internett der kan forandre instilinger på modemet. Og gjikk på valg av kanal og eg kan INGENTING om internett. Så har vist hatt på kanal 3 som får 43 på ''Noise'' som er lavest av alle og høgest av alle er kanal 7 som har 100 på ''noise'' Så er kanal 3 eller 7 best da?...

Og har ikkje muligheten te og teste andre router no vertfall, så får se om er noken oppdateringer

Lenke til kommentar

Har versjon 3.11(BLN 17) ja. Og kan godt prøve og skru av alt som bruker nett enn PCen, uansett om er vell ikkje vits...Ofte berre har PCen på nettet når mobilen er i bilen(glemmer den alltid der) og PS4en er av og er likt som når bruker PS4 til GTA online foreksempel der det kan gå fint heile dagen, eller ein av dei dagene der må skru av og på 20ganger...Som er ganske irriterande når spiller ting som GTA Online.

Og når ser på Telenorhjelpen programmet på PCen om routeren står det: 2.4GHz nettverksnavn, så regner med er 2,4GHz da... Så på nettverskortet har eg valgt 802.11n Channel Widht for 2.4GHz. Verdi: Auto

Så ut i fra det little eg veit så veit eg ikkje mer ka kan gjer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...