Rakee2 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Hei! Jeg slo opp med kjæresten min for snart to år siden, og jeg har aldri blitt kvitt han. Vi har noen felles venner men vi møtes mest ute på byen, i og med at vi ikke bor på den største plassen er det litt begrenset med utesteder.Uansett, jeg slo opp med han fordi jeg fant ut at han var ikke en person jeg ville dele resten av livet mitt med. Han var bare feil og vi var og er unge. Forholdet vårt var helt okay, men han er veldig manipulerende og han dro med ned i gjørma sakte men sikkert, til slutt så fikk han meg faktisk til å tro på at jeg ikke var noe mer enn god sex.Etter jeg slo opp så gikk jeg lenge å trodde at jeg ikke fortjente å være glad i noen eller at noen kunne bli glad i meg. Jeg var bare et hull som skulle stå parat til å brukes. Og sånn ble det en liten stund, og eksen min fant ut at jeg hadde hatt sex med en annen. Da rakna det for han. Jeg fikk drapstrusler, som jeg ikke tok seriøst og det gjør jeg ikke enda. Men allikevel ble jeg litt redd og vurderte å anmelde men fant ut at jeg skulle la være i og med at jeg har ingen bevis på truslene, og da ville det bare bli mitt ord mot hans. Etter dette har han plaget meg. Han har gått til alle mine venner og sagt at jeg har vært utro, noe jeg aldri var. Han smyger seg inn på mine venner for å så spørre de hva jeg driver med, hvor jeg er og hvem jeg er med. Har jeg vært litt mye med en gutt, så vil jeg få en ganske sinna og ekkel melding fra han der han skriver ting som at jeg er en hore, skitten, at han håper jeg dør osv. Deretter vil han finne ut av hvem denne gutten er, og han sender meldinger å sier at jeg er psykotisk, jeg har vært utro, hore (nok en gang), og at han burde holde seg vekk fra meg. Dette har skjedd så mange ganger selv om ikke det nødvendigvis har vært noe romanse mellom meg og en annen gutt. Jeg er så lei av å måtte forklare meg. Og uansett hva jeg sier så føler jeg at andre går å tenker at jeg er skitten. Jeg kan gå på byen og hvis jeg går forbi noen av min eks sine kamerater roper de ting som ikke er nevneverdige en gang etter meg.Jeg har hold ut med dette i snart to år. Jeg har hevet meg over det, jeg har ledd av han når han har prøvd å komme med onde ord. Jeg har ignorert han. Jeg har tenkt at jeg skal ikke synke ned på hans nivå. Jeg skal ikke ta igjen, og jeg skal ikke la det påvirke meg. Men det gjør det. Jeg har fått nok.Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg har blitt så desperat at jeg har vurdert å bryte meg inn i huset hans, å plante stoff der for å så tipse politiet. Jeg har vurdert å ta han tilbake bare for å endelig få fred.Jeg har vurdert å ta han tilbake for å knuse han skikkelig. Typ - stå ved alteret klar til å si mitt ja, for å så bare holde en tale om hvor motbydelig han er foran alle hans venner og familie. Jeg føler meg som et mobbeoffer og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Så vær så snill, kan noen fortelle meg det? Jeg vet bare at jeg kan ikke fortsette sånn her lenger. Jeg orker ikke prøve å heve meg over det. For han ødelegger meg helt. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Du fortjener så veldig, veldig mye bedre enn han. Høres ut som om et emne for politianmeldelse. Ta vare på alle meldinger han sender. 4 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Dette skal du ikke akseptere. Det beste du kan gjøre er som du allerede har fått svar på, ta vare på alle meldinger han sender. Forsøk og ta opp samtaler der han truer deg. Anmeld han. Ikke finn på tull som og plante stoff på han, det gir ingen straff om det ikke er veldig mye og da snakker vi flere hekto eller kilo. Selv om han med stor sannsynlighet ikke vil få noen straff ved politianmeldelse, så er det best og gjøre det. Husk vi lever tross alt i Norge der offeret ikke tas spesielt hensyn til. Personlig om jeg hadde blitt utsatt for slik terror du blir. Så hadde jeg tatt saken i egne hender og bestilt en torpedo som kunne tatt en prat med han. Etter en slik «prat» så ville det nok blitt stille. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 (endret) Spar som sagt over her på meldinger. Har du smarttelefon så last ned Automatic Call Recorder (husk å LAGRE alle samtalene du har med han, dette programmet tar opp automatisk for så å lagre en stund men det forsvinner etterhvert hvis du ikke lagrer det). Skriver han til deg på facebook, skype, noe annet med PC å gjøre så ta screen shot (hvordan står bra forklart her: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows/take-screen-capture-print-screen#take-screen-capture-print-screen=windows-8 ).Ta vare på alt. Hadde jeg vært deg hadde jeg vurdert å flytte, eller anmelde han. Det han driver med er trakassering, og det er ULOVLIG. PS: Jeg har vært gjennom noe av det samme. Hvis du har lyst til å prate så bare send meg en PM Endret 27. desember 2014 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 http://stalking.no/Politiet kan hjelpe deg med dette. Ta det seriøst, fordi det er farlig. Plutselig tipper det over for han og du sitter i saksa om du ikke tar det seriøst. Begynn å fortelle alle du er fortrolige med om dette også, så slipper du at de lurer. Om de vet at du blir stalket, og hvordan de skal håndtere det så mister det litt effekt. 1 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Jeg tror også en politianmeldelse kan være en god ide. I det minste vil han da vite at dersom han skulle finne på noe sprell mot deg, vil han automatisk komme i politiets søkelys. "Jeg har vurdert å ta han tilbake bare for å endelig få fred." Dette er så trist å lese. Slik oppførsel bør ikke belønnes. 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 (endret) Ta vare på meldinger og ta det til politiet. Dem ringer han og tar en alvorsprat. Folk skjønner at det han sier ikke stemmer, tro meg. Alle skjønner at han kun prøver å sverte deg så ryktet ditt skal du ikke være redd for. Hadde jeg vært gutt som hadde kommet i kontakt med deg og fått melding av eksen din helt ut av det blå så hadde jeg skjønt greia med en gang. hva enn du gjør, ikke ta han tilbake... Endret 27. desember 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Noen mennesker er såpass manipulerende at de kan til og med lure dine egne foreldre... Men ja, rådene som er gitt her er riktige , ta kontakt med politiet og sørg for å ta vare på samtlige meldinger og logger på samtaler fra ham, teleselskapet kan også være behjelpelig om politiet tar kontakt. En annen ting du burde vurdere er å komme deg unna det området du nå bor i, om du bor hos dine foreldre er det på tide å forklare hva som er problemet, leier du eller eier du kan det være litt mer komplisert , men her bør du også sørge for å komme deg fortest mulig unna til en annen plass. Det er ikke artig å måtte flytte , men husk at slike personer kan være ustabile og til fare for deg , spesielt om du har merket at han er mer aggressiv i det siste. Det trenger ikke være permanent , men en løsning til du vet hva politiet kommer til å foreta seg. 2 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Det han holder på med er trakassering. Det er synd på gutten, som har slike motbydelige personlighetstrekk. Men det er enda mer synd på deg, som tar imot all denne dritten. Du gjør både deg selv og han en tjeneste ved å komme deg vekk fra han, fysisk, ved å flytte fra han f. eks. Husk at du også kan anmelde han for trakassering, for det er nettopp det han driver med. Nå er det en vurdering du må ta om det kan være konstruktivt å politianmelde han. I mange tilfeller vil det gjøre vondt værre å politianmelde han, mens i mange andre tilfeller så vil det kanskje få han til å innse hvor alvorlig dette er, og forhåpentligvis så skjerper han seg. Hvis du ikke ønsker å politianmelde er et par tips fra meg å blokkere han fra alle sosiale kanaler, som f. eks. Facebook. Det er også viktig å blokkere telefonnummeret hans, slik at du slipper å få slibrige og ekle meldinger og anrop. Hvis du svarer på meldingene hans eller på noen som helst annen måte gir han oppmerksomhet så mater du bare trollet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Blokker på Facebook og kjøp nytt telefonabonnement som du velger å gjøre hemmelig.... De som du gir nummeret til må få den formaningen om at det ikke skal spres videre. 1 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Det viktigste du må forstå er: "Dette er ikke din skyld"! Du må ikke gjøre noe av det du nevner plante stoff og lure ham til alters. Jeg må spørre. Er han utlending? Er han muslim? Lenke til kommentar
fiskeren873 Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Hva med de lokale Hells Angels kan hjelpe deg. Kjenner en som lånte de som torpedo. Eneste de gjør er å følge etter han, snike seg rundt huset/jobben. Så til slutt ta en skikkelig prat med han. Eller eventuelt ta å flytt et GODT stykke unna. Endret 28. desember 2014 av fiskeren873 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Hold dere til tema. TS har ikke skrevet noe som tyder på at eks er religiøs. Det kan godt diskuteres, men bør da henge sammen med problemstillingen her. Tråden ble fylt opp av religiøst snakk og jeg valgte å splitte ut dette i en egen tråd. Det er på ingen måte en uinteressant diskusjon, men blir litt feil å ta her. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 31. desember 2014 Del Skrevet 31. desember 2014 Har du vurdert å ta ut besøksforbud? Dersom han bryter det så blri det straffbart. Dersom du har mulighet for å flytte så høres det lurt ut, men skal ikke måtte bli jaget bort fra der man bor på grunn av en gal eks... Det hadde vært veldig greit å ignorere ham, men det høres ikke ut som det er så lett... Kan alltids håpe at han møter et nytt offer, dvs en ny... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå