Gå til innhold

KEF E305 system og NAD T748 bildeproblemer

Ossyn

Anbefalte innlegg

Hei

Har nylig kjøpt et KEF E305 hjemmekinosystem, som jeg har koblet med en NAD T748 receiver. Er generelt sett fornøyd med begge produktene, men har lite kunnskap rundt dette, og opplever et par problemer med oppsettet når det kommer til å få bilde på TVen.

Får alltid lyd med en gang gjennom receiveren, men må ofte skru av og på TVen flere ganger for å få bildet fram. Har en Altibox dekoder som er koblet til receiveren med HDMI, og en HDMI ledning koblet til TV gjennom monitor HDMI inngangen til receiveren. Er det noen som vet hva problemet er, eller er det noe jeg bare må leve med? At bildet bruker lang tid på å dukke opp mener jeg.

Har i tillegg forsøkt å koble til PS3 på samme måte som over, i HDMI2 inngangen på receiver. Her har jeg verken fått bildet eller lyd så langt.

Har en SHARP TV som er noen år gammel, husker ikke hva modellen heter.

Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta det enkleste først som er PS3: sett alt uten om PS3 på, så hold startknappen på selve maskinen inne til den piper, da resetter den lyd og bilde (ikke noe annet), og via HDMI setter seg opp etter hva mottakeren (NAD) takler.

Hvis du fortsatt ikke får noe bilde, så prøv å se om det er en innstilling i NADen som sier "Pass Through" på bildet. Koble så PS3 til TVen, og still den inn på 720p eller 1080p etter eget ønske, så koble den tilbake i NADen.

Jeg kjenner ikke NAD noe, men enkelte produsenter kan være litt sære på HDMI, slik at de må tilegnes til innganger før de kan brukes osv.

Det andre problemet ditt er mest sannsynlig HDMI CEC som kødder ting til (mulig inkludert PS3). Gå inn i menyene på alle komponentene dine og prøv å sett denne funksjonen til OFF. Det morsomme er at de forskjellige produsentene av og til kaller det noe helt annet. Men du skal kunne finne det på mange av dem. Se etter funksjoner som gjør at komponenten kan snakke over HDMI, kan hete noe med "Link" osv også. Det skal hete HDMI CEC i PS3 innstillingene så vidt jeg husker.

Denne funksjonen gjør at komponentene kan snakke sammen, og skal kunne stille seg inn etter hva de takler av signaler også. Det høres veldig bra ut, men hadde problemer selv, så jeg skrur alltid dette av så fort jeg kan.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke NAD noe, men enkelte produsenter kan være litt sære på HDMI, slik at de må tilegnes til innganger før de kan brukes osv.

Har hatt denne receiveren, og det gjelder for denne også.

Du må gå inn på innstillinger for "Source" og manuelt gjøre om at f.eks Source 2 skal ha bruke HDMI 2.

Fra fabrikk, så er det kun Source 1 som har fått tilegnet HDMI 1.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva problemet er, eller er det noe jeg bare må leve med? At bildet bruker lang tid på å dukke opp mener jeg.

Har googlet litt, og opplevde selv noe av det samme. Det er visst vanlig at denne receiveren bruker litt tid på å switche mellom kildene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...