Bone Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Heisann! Jeg har skippet litt musikkteori må jeg innrømme, men nå sitter jeg å prøver å lære meg akkorder.. Men, det dukket selvfølgelig opp et lite problem; Jeg skal spille akkorden D7b9b5, men jeg får ikke helt til dette med b9. Hvis jeg tar utgangspunkt i akkorden D7 (viser det her som tabulatur); 2 1 2 0 x x ..så er egentlig den grei nok.. Og når jeg da skal finne b5, så er jo også det kurrant (tror jeg); jeg tar bare å finner kvinten og trekker fra ei halvtone, siden det står b for 5; 2 1 1 0 x x MEN!! Jeg tar ikke hvordan jeg skal telle til 9, da det bare går til 8, eller nesten toppen 7 (septim).. Noen som kan forklare meg hvordan jeg skal løse dette her problemet!? På forhånd hjertlig takk for svar! med vennlig hilsen Bone Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) jeg kan absolutt null teori, men jeg ville tro at en 9'er tilsvarer en 2'er, hvilket medfører at du skal ha med D# inni der et sted. Flytte akkorden til 10. bånd på dype E, dempe H-strengen og bruke D# på 11. båndet til lyse e, kanskje? 11 X 11 10 11 10 tror det blir sånn som dette, men jeg er litt trøtt. Ikke spør meg hvordan det skal fingres heller. edit: Ser nå at det sikkert er mange andre muligheter, men jeg klarer ikke å finne noe med en god fingring sånn "fra toppen av mitt hode". Kanskje det kan hjelpe litt med omvending av akkorden, men det kan jeg hvertfall ikke noe om. Skal ut med en gjeng såkalte musikkfolk imorra. Hvertfall et par av dem har teorien godt inne. Kan spørre hvis jeg husker det. edit2: Oj, denna var visst gammel. har du funnet noe løsning, eller? Endret 28. november 2003 av RolloThomasi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå