Hazelhart Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 (endret) Når man fyller ut informasjon i skjemar, lister, regneark etc., skal alt unntatt egennavn skrives med små forbokstaver? Endret 27. desember 2014 av Hazelhart Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Start av hver setning eller celle skal normalt ha stor bokstav. Lenke til kommentar
Hazelhart Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Start av hver setning eller celle skal normalt ha stor bokstav. Det er ikke setninger jeg mener, det er enkelte ord som kjønn, farge etc. Nå holder jeg på med å fylle ut kjønn i celler i et regneark, og jeg skal skrive både 'hann' og 'hunn' i samme celle, så skal det være "Hann, hunn" eller "hann, hunn"? Endret 29. desember 2014 av Hazelhart Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Jeg har ikke klart å finne noen regler på dette. Jeg ville forsøkt å finne en tilsvarende tabell som du fyller inn på et offisielt nettsted og sett hvordan det er gjort der. Jeg gjetter på at begge måtene er ok. Muligens kan det være en fordel å bruke små bokstaver fordi det da vil komme fram et skille mellom ord som kan skrives med små bokstaver og andre som må skrives med stor forbokstav. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå