Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Liten utbåsling

Anbefalte innlegg

Det har væet et langt år, både godt og vonst. Har tatt fagbrev, kjæresten var utro, skal få ny jobb, ingen jobber å søke på, osv slike småe og store bagateller...

Bare føler at det blir litt for mye for meg... er ikke noe noen her kan hjelpe med.

Jeg er en gutt i midten av 20 årenene, og har hatt noe mange kan tolke som et jævlig barndomsliv, men ting har blitt gradvis bedre.

Jeg har slitt med depresjon soden midten av ungdomsårene, og har siden da lært meg å leve med de, eller gradvis fjerne disse depresjonstankene mine, men dessverre så går de fleste på en smell før eller siden, noen faller litt hardere enn andre... Jeg har nok penger til å klare meg et par måneder, etter det så har jeg hverken et sted å bo eller en form for inntekt.

I mitt yrke så er det svært liten etterspørsel for tiden, håper at det blir bedre ut over ny året.

Men akkurat nå så føles det bare som at alt går mot meg, og at dette blir for mye for meg...

Kjæresten har vært utro lenge, jeg har bare godtatt det da drt kun var på internett de flørtet, men nå så har jeg ganske klare bevis på at hun har møtt han og lyvd til meg om det...

Så jeg er lei, sliten og trøtt.

Anonymous poster hash: a036e...681

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har væet et langt år, både godt og vonst. Har tatt fagbrev, kjæresten var utro, skal få ny jobb, ingen jobber å søke på, osv slike småe og store bagateller...

Bare føler at det blir litt for mye for meg... er ikke noe noen her kan hjelpe med.

Jeg er en gutt i midten av 20 årenene, og har hatt noe mange kan tolke som et jævlig barndomsliv, men ting har blitt gradvis bedre.

Jeg har slitt med depresjon soden midten av ungdomsårene, og har siden da lært meg å leve med de, eller gradvis fjerne disse depresjonstankene mine, men dessverre så går de fleste på en smell før eller siden, noen faller litt hardere enn andre... Jeg har nok penger til å klare meg et par måneder, etter det så har jeg hverken et sted å bo eller en form for inntekt.

I mitt yrke så er det svært liten etterspørsel for tiden, håper at det blir bedre ut over ny året.

Men akkurat nå så føles det bare som at alt går mot meg, og at dette blir for mye for meg...

Kjæresten har vært utro lenge, jeg har bare godtatt det da drt kun var på internett de flørtet, men nå så har jeg ganske klare bevis på at hun har møtt han og lyvd til meg om det...

Så jeg er lei, sliten og trøtt.

Anonymous poster hash: a036e...681

• Du trenger ikke bekymre deg om penger. Gå til NAV, de er svært behjelpelige. Vi er utrolig heldige som bor i Norge. Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet eller føle deg som en taper ved å gå til NAV, du har jo tross alt betalt skatt. Disse kan også gi deg gode råd og hjelpe deg å søke jobb, da de er utdannet og jobber med å få folk ut i arbeid.
  • Du er i midten av 20 årene. Prime time of your life. Er det ingen ting du drømmer å gjøre mens du enda er singel og fri? Ekspedisjon ved å kjøre off-road på tvers av Sibir, backpacking gjennom Asia eller Sør-Amerika, ta sikkerhets- og navigeringskurs slik at du kan være mannskap på seilbåt, PT-utdanning på Bali? Hva med folkehøyskole?
  • I ditt yrke, går det an å spinne videre på dette mtp. mer utdanning, evt. ta en ingeniørutdanning? Hvis du setter deg inn i det så skal du se at du har mange muligheter.
  • Du må droppe kjæresten. Livet er for kort og innholdsrikt til å finne seg i sånt tull. Verden er full av vakre kvinner med fantastiske personligheter, det finnes også gale kvinner, men de må man sile ut. Ikke la deg bli brukt.
  • Du sier at du har hatt en dårlig barndom. Har du lyst til å hjelpe andre barn som ikke har det så bra? Flere steder i Norge skriker etter støttekontakter og andre omsorgspersoner. Dette kan være meningsfullt og gi litt farge i hverdagen :)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

sånne dritt-smeller er noe av det med å vokse opp.

Det er sånt man vokser på, blir sterkere av.

Ett nøkkelord er "aktivititet": vært veldig aktiv i å søke jobber. Gå aktivt ut, hardt, med personlig oppmøte.

Du må faktisk være villig til å jobbe gratis også, for å vise at du er noe.

For 3 år siden jobbet jeg gratis i 2 uker og brukte 150 kr hver dag på pendling - jeg brukte penger for å jobbe.

Men så fikk jeg den jobben, som var veldig bra.

En viktig livserfaring er at du må ofre noe for å noe.

I tillegg til det, gjør som de andre sier: dump dama di. Bare gjør det å bli kvitt henne, kom deg vekk og videre.

Endret av ragge_jz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...