Gå til innhold

Tips til styrketrening med kneskade?

Synnitulla

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk en vridning i kneet for ca 3 måneder siden, det førte til at kneskålen ble helt skjev. Etter 2 måneder kunne jeg begynne å gå normalt uten krykker og støttebandasjer osv. Den siste måneden har jeg kunnet bruke spinningsykkel, og gå i oppovebakke på tredemølle, men savner å ta squats med vekter, beinpress osv. Trodde ikke man kunne punktslanke og tydeligvis nå "punkt-legge-på-seg" men har omtrent kun lagt på meg på lårene. Er ikke så ekstremt mye, men merker det godt selv, og det irriterer meg at jeg ikke vet hvordan jeg kan fikse på det.

Har noen der ute tips ulike styrkeøvelser for lår/rumpe uten å belaste kneet? Eller tips til en blanding mellom cardio og styrkeøvelser jeg kan gjøre for å miste det jeg har lagt på meg? Jeg kan ta maks 20 knebøy før det gjør vondt, og vil helst ikke belaste kneet i tilfelle det vil forlenge skaden! Håper noen der ute vet! :):hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må du ikke nødvendigvis belaste kne for å redusere fettprosenten.

Det eneste styrketrening gjør for vektnedgang er å hjelpe til med å beholde muskelmasse , samt bruke kcal.

Ville i allefall ha trent resten av kroppen på et kcal-underskudd så den massen man har ikke ryker også.

I teorien trenger man fettfri kroppsvekt x 25ish pr dag for å miste 1 kg i uka i rent fett.

I teorien blir det ca kroppsvekt minus 15 x 25 kcal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...