TheKims Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Kjøpte meg en Transcend MicroSD 64GB Class 10 som jeg bruker i mobilen nå, men jeg ser jo at jeg kommer aldri i livet til å behøve all den plassen, så jeg lurte på om jeg kan bruke den i min bærbare å installere Win 8.1 på den å bruke den som en slags SSD. Er det i det hele tatt mulig å vil jeg merke noe forskjell i booting time å om programmer reagerer raskere? Mvh Kim Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Tror ikke det vil fungere. Og minnekort er vel uansett tregere enn vanlige harddisker. Så det er nok ikke noe å hente på å gjøre det Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Regnet nesten med at det ikke ville fungere, men er jo verdt et forsøk å spørre hvertfall Får vel gå til anskaffelse av en SSD til min bærbare da. Er så smertefullt å gå over til snurredisk, når man har SSD i Gaming maskinen. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Kjøp deg en liten SSD, samt en optical bay adapter, så du kan sette inn snurredisken der (om du har behov for lagringsplassen, og ikke dvd-rom). Fungerer utmerket Sitter selv med en HP ProBook 6460b, med 256GB SSD, samt venter på optical bay adapter, så jeg får inn 500GB snurredisken min (har adapter fra før.. men mangler faceplate til denne maskinen, da det er en maskin jeg fikk, som manglet en god del deler, men var kraftigere enn min egen, så jeg har flyttet over det som kunne flyttes ) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 (endret) Win 8.1 har en Win To Go funksjon, som gjør at en med enterprise Windows kan installere det på en USB-enhet som er sertifisert for slikt. Men det skal visstnok være mulig å bruke et tredjeparts program slik at du kan gjøre det med hvilken som helst versjon, samt med hvilken som helst enhet. http://lifehacker.com/how-to-run-a-portable-version-of-windows-from-a-usb-dri-1565509124 Da kan du bruke minnebrikken til slikt. I visse situasjoner så er de fleste minnebrikker raskere enn en HDD, men spesielt om man har en treg sak fra før av, så vil de ofte ha noen store svakheter, spesielt på sekvensiell skriveytelse. Så hvordan det blir i praksis er vanskelig å si. Det ville trengt en detaljert ytelsetest av minnekortet på forhånd, samt en del gjetting. Noe vil nok bli en del raskere (spesielt litt multitasking), mens andre ting vil gå en del saktere (lagre ting, overføringer, kopiering av data etc..). At det i tillegg må gjennom USB-bussen, kontra Sata gjør ikke ting bedre.Et slikt minnekort som du har, tror jeg ærlig talt ikke er verdt å bruke til slikt. Men igjen, finner minimalt med informasjon om ytelsen (sjeldent en positiv ting). Hadde det vært på nivå med noe slikt, eller bedre: https://www.komplett.no/samsung-sd-pro-64gb-class-10/816611 Samt blitt koblet opp på USB 3.0 til PCen, så kunne vi nok kanskje snakket om lik til vesentlig bedre ytelse på en laptop. Endret 27. desember 2014 av Andrull Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Kjøp deg en liten SSD, samt en optical bay adapter, så du kan sette inn snurredisken der (om du har behov for lagringsplassen, og ikke dvd-rom). Fungerer utmerket Sitter selv med en HP ProBook 6460b, med 256GB SSD, samt venter på optical bay adapter, så jeg får inn 500GB snurredisken min (har adapter fra før.. men mangler faceplate til denne maskinen, da det er en maskin jeg fikk, som manglet en god del deler, men var kraftigere enn min egen, så jeg har flyttet over det som kunne flyttes ) Bruker den stasjonære til lagring av filmer og serier, så bruker jeg bare Plex når jeg skal se filmer og sånt på soverommet med laptopen. Har en Intel 330 SSD 120GB stående i den Stasjonære, så kanskje man bare tar den å kjøper meg en litt større SSD å ha i den stasjonære? Flyttet Battlefield 4 over på snurredisken å loadingen tar jo en liten evighet, folk har jo nådd å ta både A og B flagget før jeg er inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå