AnonymDiskusjon Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Etterhvert som en har bodd noen år sammen, blir det fort til at hverdagen kommer, mørke og regn siger på og sofaen og TVen tar en. Og slik går nå dagan. Har forsøkt å ta initiativ til å finne på ting, som kino, turer o.l men merker liten interesse/engasjement for dette. Mannen startet i sin første jobb for et halvår siden og er sliten etter jobb, og sovner ofte før/etter middag. Har tatt dette opp med han flere ganger, og merker han blir irritert/går rett i forsvar når jeg påpeker det, og sier at jeg kommer med ønsker om å ha det annerledes. Merker at dette sliter på både meg og forholdet, og lurer på om noen har noen tips til aktiviteter, eller handlinger for å unngå å havne i "hverdagsfella". Har selv tatt en tur ut på trening o.l prøvd å finne på andre ting for å komme meg opp og ut, men ser jo at dette etterhvert begynner å slite på forholdet. Ikke slik jeg vil ha det hver dag resten av livet Anonymous poster hash: b535f...e8f 1 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Høres ikke ut som dere har gått i hverdagsfella, høres ut som om mannen din har et "problem". Altså at han er for sliten og trøtt. Prøv å prat med han når han er opplagt, og finn ut om han har det bra. Kanskje han har en depresjon, eller bare sliter med energinivået. Trening og sunt kosthold hjelper veldig godt mot dette. Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Folk som har en jobb hvor en må forholde seg til mange mennesker, vil ofte ha fred når de kommer hjem. Muligens gjelder dette ikke kvinner, som virker å være å stand til å forholde seg til andre døgnet rundt. TV eller et annet narkotikum hjelper å roe ned nervene. Kan det være slik at fra din manns perspektiv er problemet at han har et kvinnfolk som maser når han kommer hjem slik at han ikke får slappet av? Ellers er jeg enig med personen ovenfor. Kan det være slik at din mann har problemer på jobben? 1 Lenke til kommentar
oyvindlw Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Jeg opplevde det samme første gang jeg startet i en "fulltidsjobb". Tar litt tid å omstille seg. Kommer seg nok etter hvert! :-) Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Hvordan vil mannen/kjæresten ha det resten av livet? Kanskje han synes at det er greit med en vanlig og forutsigbar hverdag uten trening og aktiviteter? Hvis dere har ulike oppfatninger om hvordan dagene bør være, bør dere kanskje ikke bo sammen. Du bør også vise forståelse og ikke mase om at han skal være aktiv sammen med deg. Det er jo ikke slik at han bare kan velge å ikke være sliten på kvelden etter jobb. Kanskje du heller skal gjøre ting sammen med ham i helgene og finne noen andre å gjøre forskjellige ting sammen med på hverdagene. Eller kan du prøve å møte ham på hjemmebane (både bokstavelig og billedlig) og gjøre avslappende ting som å ligge på sofaen og se en film sammen med ham. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Merker at dette sliter på både meg og forholdet, og lurer på om noen har noen tips til aktiviteter, eller handlinger for å unngå å havne i "hverdagsfella". Anonymous poster hash: b535f...e8f Du ser jo ikke at du har funnet en ypperlig aktivitet allerede .., nemlig å finne ut hva denne "hverdagsfella" er for noe .. Hvis du knekker det mysteriet, så skal det virkelig noe stort til for å ikke ha det bra "ever after" Hvis man holder på å skal rømme bort fra den følelsen til enhver tid, blir det aldri ro og du plasserer deg selv (og den andre i ett eget skapt fengsel) - så finn ut hva det egentlig er for noe, det kan hende det viser seg at du innbiller deg noe .. Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Kan den i det hele tatt unngås? Blir ikke alt en hverdagsfelle til slutt? Selv en rosenrød hverdag, er en hverdag, og man blir til slutt trett på den også. Først og fremst må man vel bli enig med seg selv hvordan man overlever hverdagen, før man kan påta seg andres hverdager med aktiviteter som spriter opp tilværelsen. Ska du være hans aktivitør, blir du utbrent og ulykkelig. Jeg er enig med Darkness, typa har et problem med sin egen hverdag. Emosjonell latskap kan man kalle det. Du må få ham til å løse dette på egen hånd, kanskje med noe veiledning fra deg eller andre. Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Dørstokkmila kan være både seig og hard. Har du noen gang fått han opp av sofaen og ut på aktivitet en ettermiddag? Det er utrolig seigt å komme seg opp av sofaen. Sofaen er som en stor og ond felle som sluker deg og sjelen din. Det gjelder å ta seg sammen og modig reise seg opp av sofaen og komme seg ut i aktivitet. Mest sannsynlig kommer han ikke til å angre på at han kom seg opp av sofaen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 nei og atter nei - synk heller enda lengre ned i sofaen, og finn ut absolutt alt om sofasitting! Da har du løst alle verdens problemer, skjønner du ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå