Gå til innhold

[Løst] Problem med skjermkort? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei.

I dag så bygde jeg en pc for en venn, og har en lang tid erfaring med det. Men i dag så skjedde det noe uventet. På første forsøk funket pcen og alt så ut som det funket. Men når jeg prøvde dette andre gang, stopper GPU viftene å spinne etter den har spinnet i ca 10-20 sek. Pcen funker men det vises ikke noe på skjermen. Det er en EVGA 970 skjermkort og strømforsyningen er på 500w. Takker for all hjelp!

- Data97

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener at den automatisk slår seg av siden den ikke er varm? fikk meg inn i bios og det står at den er på 778rpm når viftene ikke går. Den går i starten som jeg skrev i 20 sec men etter det så slår den seg av igjen. Pcen funker og jeg kan gå inn i bios osv selv om skjermkort viften ikke funker.

Lenke til kommentar

Flere GTX 9X0 skjermkort lar ikke viftene starte før de når 60 grader, og under belastning skal de ligge rundt 75-80 grader (med mindre man endrer profilen i programvare).

"lang tid erfaring" er morro, men det er viktig å følge med hele tiden... :roll:

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Edit: Nå har jeg fått bildet på skjermen men viftene funker ikke, jeg vil ikke la pcen være på siden det kan skade skjermkortet. Betyr det at viftene er defekt?

ingen skade :) Har selv 2x evga 970's, å med acx 2.0 kjøleren så har dem en standard instilling med at viftene skrur seg av når tempen er under 60 grader :)

Last ned evga precisiojn X å sett på manuell vifte styring om han heller vil ha viftene på.

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...