Gå til innhold

NEC 1300 v 1.06 vs v 1.08

poppo

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Nec 1300 med v. 106. Hva vil jeg "få" nytt eller hvordan vil jeg oppdage hvis jeg oppdaterer til v 1.08 fra Nec siden. Bli brenneren raskere, brenner sikrere eller hva er vitsen med oppgraderingen. Har hatt dvd brenner bare noen dager så jeg er usikker på dette.

Takker for vettuge svar.

poppo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok,

Takker for svaret.

Det er litt værre å finne riktig programmer og komme seg inn i dvd-brenninga enn det er med cd-brenning.

Men jeg får bare følge med på forumsidene. er det ikke "les og lær" det heter?

poppo

Lenke til kommentar

Hei!

Fint innlegg, jeg er også relativt fersk i DVD brenning og vil også gjerne lese og lære. :)

Hva er det du synes du mangler av programvare for DVD? Lurer på om jeg har gått glipp av noe.. kjører Nero 6, PowerDVD og DVD Region-Free til min NEC 1300 og er strålende fornøyd. "Alt" går unna enkelt og greit. Bakcup programmet til Nero synes jeg er kjapt og enkelt å bruke, endelig blir det tatt backup igjen! Har ikke oppgradert firmware. Bruker foreløpig kun Verbatim DVD+RW og er strålende fornøyd med de platene.

Bortsett fra å brenne hjemmevideo'er (med meny etc), div data, musikk etc. Er det noe andre spennende muligheter?

Lenke til kommentar

Hi igjen

Nå har jeg tatt kopier av et par filmer, (det gikk greit med Princo DVD-R 4x og v 1.06), men er det vanlig at det skal ta 2-3 timer og kopier en film? Brukte DVD XCopy Express. Da vil det ta noen dager og kopiere noen få filmer.

Og kan man ta kopier av alle filmer uansett hvilken "sperre" de har?

Kan like godt ta en ting til med en gang. Jeg har noen filmer som er sone 1, kan disse gjøres om til sone 2 med et eller annet program?

Jeg sa "les og lær" men jaggu trur jeg at jeg må spørre også.

poppo

Lenke til kommentar

For å ta en ting av gangen, meningen med firmware fant jeg fort ut av. Når jeg kjøpte min nec 1300, så ville den ikke brenne noe i det hele tatt omtrent, men etter at jeg oppdaterte med den hacket fimwaren til harrie (husker ikke helt navnet) så ville brennneren ta det meste jeg puttet i den.

Pkt 2.

Til å copiere filmer så bruker jeg dvdshrink, som er et meget bra program synes jeg. Gjør slik at filmer passer til vanlig dvd-r plate hvis de er større en 4,7 Gb. Den gjør alle filmer om til sonefri film. Det programmet tar ikke alle sperrer. Bruker ca 20 min til å rippe filmen og 25-30 min å brenne filmen.

Lenke til kommentar

OK

Da får jeg teste dvdshrink og se hva jeg får til.

Takker for hjelpen fra dere, det er bra at jeg ikke bare får til svar at "søk og du skal finne" for jeg vet ikke hva jeg skal søke etter.

Men nå begynner det å hjelpe her, så nå er jeg sånn smått igang med dvd brenning, og det er artig og se at en får det til. Så snart kan vel jeg svare og hjelpe andre jeg også :D

poppo

Lenke til kommentar
Til å copiere filmer så bruker jeg dvdshrink, som er et meget bra program synes jeg. Gjør slik at filmer passer til vanlig dvd-r plate hvis de er større en 4,7 Gb. Den gjør alle filmer om til sonefri film. Det programmet tar ikke alle sperrer. Bruker ca 20 min til å rippe filmen og 25-30 min å brenne filmen.

Hei

Jeg også bruker DVDshrink og syns den er bra. Jeg bruker den også til å kopiere DVD plater under 4.7Gb. Da tar det ca 5min å rippe den til vob filer og deretter er det bare å brenne den med feks NERO 6.

ANBEFALES!!

Lenke til kommentar

Ja så hvar det meg igjen da ;)

Nå har jeg brukt dvdshrink til en film (brukte borti 2 timer!!!), men da jeg skal brenne filmen med NERO 6 så vil nero ikke godkjenne filmformatet. Skal jeg brenne den som vanlig data eller som dvd-video eller.....

Enkelt sagt: hva skal jeg brenne den som? Mye mas, men den som intet våger intet vinner.

poppo :grine:

Lenke til kommentar
Skal jeg brenne den som vanlig data eller som dvd-video eller.....

Du må brenne filmen som dvd-video.. da får du opp to mapper på venstre siden. Du skal nå legge alle filene som dvdshrink lagde i mappen som heter video_ts og så er det bare å trykke på burn. Simsalatrim så har du en film som virker

Mvh

Ole :woot:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har akkurat fått meg nec 1300, men ikke brent noe enda. TEnkte jeg kanskje skulle oppdatere firmwaren først. Ser alle henviser til Herrie, men der står det jo 1300A, er dette samme spiller som de selger hos komplett? Hvem av de bør jeg isåfall velge?

Lurer også på hvilke plater jeg bør kjøpe meg, fra f.eks komplett. Bør først og fremst være billige...

Har aldri brent dvd plater før, men går det å brenne ut mange avi filmer på en plate, og spille de på "stue dvd-spilleren"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...