TanteEdgar Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Vurderer altså å bytte ut monsteret til fordel for ein litt mindre og smidigere pc som ikkje tar halve stuen. Specs: Kabinett: Cooler MAster Cosmos 2 HK: Asus MAximus V Extreme Ram: Corsair Dominator 32gb GPU: Sapphire Radeon 7970 3gb CPU: Intel i7 2700k 250gb SSD 3TB HDD 750W PSU Win7 Ultimate, kan dette brukes på en ny pc? I såfall kunne eg tenkt meg å beholde det. Er mega-kjøler på CPU og til sammen 12-13 vifter på komponenter og i kabinett, pcen er iskald og nesten lydløs, har forstått at dette er big deal for de fleste. Er dette verdt litt penger, eller bare å kaste? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) For ordens skyld kunne du jo opplyse om modellnavn på ssd, hdd og PSU. Jeg mener du burde klare å dra i land rundt 7k for denne (om OS medfølger og maskinen ellers er i perfekt stand og feilfri). Andre ting som kjøper sikkert ønsker å vite noe om og som kan påvirke pris er kjøpstidspunkt så gjenstående garantitid på komponentene er kjent, om maskinen er selvbygd, og om den har historikk (dvs plaget med blåskjerm, sudden shutdown eller andre ting som kan peke i retning maskinvarefeil). [edit] Da Windows 7 begynner å dra på årene så kan jeg ikke tro at prisforskjellen på OS / Ikke OS er så stor. Tar dette med som forutsetning for prisen. Dette er min vurdering på hva JEG ville ha vært villig til å betale for maskinen om jeg skulle ha ønsket å kjøpe den i dag, under forutsetning at OS medfølger og maskinen er plettfri. Endret 29. desember 2014 av geir__hk Lenke til kommentar
TanteEdgar Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 HDD er av typen Western Digital SSD er Intel 335 240gb PSU er Corsair, men nøyaktig modellnr er eg usikker på. Kort sagt: alt unntatt prosessor har blitt erstattet på garanti pga første gang jeg startet pcen så fikk PSU et illebefinnende og grillet alle komponentene, sendte heile opplegget inn til Komplett og dei testet og byttet alt som var gåent (altså omtrent alt ) Dette er et par år siden no og pcen ser ut til å funke bra etter dette. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. desember 2014 Del Skrevet 29. desember 2014 Ingen skjerm, tastatur, mus? Hvis det er snakk om "bare" selve PC'n så legg den ut for 5,5K eksl. OS, 6K med OS. (Ja du kan flytte win7 så mye du vil..) Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Ingen skjerm, tastatur, mus? Hvis det er snakk om "bare" selve PC'n så legg den ut for 5,5K eksl. OS, 6K med OS. (Ja du kan flytte win7 så mye du vil..) Komplett selger som regel Win7 oem, så da stemmer nok ikke det... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Du kan jo beholde PCen? Kanskje kjøpe deg et lite hovedkort eneste å sett det i et lite kabinett? Eneste du bør selge då er kabinett samt hovedkort! Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Ingen skjerm, tastatur, mus? Hvis det er snakk om "bare" selve PC'n så legg den ut for 5,5K eksl. OS, 6K med OS. (Ja du kan flytte win7 så mye du vil..) Komplett selger som regel Win7 oem, så da stemmer nok ikke det... ? Kan flytte OEM Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Ingen skjerm, tastatur, mus? Hvis det er snakk om "bare" selve PC'n så legg den ut for 5,5K eksl. OS, 6K med OS. (Ja du kan flytte win7 så mye du vil..) Komplett selger som regel Win7 oem, så da stemmer nok ikke det... ? Kan flytte OEMMuligens om du ringer for å aktivere, har iaf. hatt masse problemer med det før Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Man må aktivere via automatisk telefontjeneste ja. Tar kanskje 2 minutt med litt trykking. Meget enkelt og fungere fint - jeg har flyttet masse Win7 OEM lisenser mellom PC'er. F.eks ved oppgradering av egne eller bekjente sine maskiner - eller ved gjenbruk av lisenser fra kasserte laptops. Dette er vel en av fordelene med Win7 kontra Win8? 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. desember 2014 Del Skrevet 30. desember 2014 Med slui.exe så får man aktivert Win 8 via tlf også,så lenge man ikke har prøvd å aktivere via nett... Det koster noen få kroner, men er verdt det 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå