Sigurd542 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 (endret) Hei :-) jeg lurer på om jeg får nok hvile av å følge et program som dette: Dag 1: overkropp dag 2: underkropp Dag 3: overkropp dag 4: underkropp Dag 5: overkropp dag 6: underkropp Dag 7: hvile Hvis jeg trener på samme tidspunkt hver dag, får ikke hver muskelgruppe nok hvile da? Takk for svar Endret 26. desember 2014 av Sigurd542 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Hei :-) jeg lurer på om jeg får nok hvile av å følge et program som dette: Dag 1: overkropp dag 2: underkropp Dag 3: overkropp dag 4: underkropp Dag 5: overkropp dag 6: underkropp Dag 7: hvile Hvis jeg trener på samme tidspunkt hver dag, får ikke hver muskelgruppe nok hvile da? Takk for svar Det kan absolutt funke, men da skal du ha kontroll på alt, spise mer enn nok, ha kvalitetssøvn og ikke særlig mye stress utenom. Vil anbefale deg 4-5 helkroppsøkter i stedet med fokus på intensitet. Lenke til kommentar
Sigurd542 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Hei :-) jeg lurer på om jeg får nok hvile av å følge et program som dette: Dag 1: overkropp dag 2: underkropp Dag 3: overkropp dag 4: underkropp Dag 5: overkropp dag 6: underkropp Dag 7: hvile Hvis jeg trener på samme tidspunkt hver dag, får ikke hver muskelgruppe nok hvile da? Takk for svar Det kan absolutt funke, men da skal du ha kontroll på alt, spise mer enn nok, ha kvalitetssøvn og ikke særlig mye stress utenom. Vil anbefale deg 4-5 helkroppsøkter i stedet med fokus på intensitet. men hvis jeg tar 4-5 helkroppsøkter, får musklene nok hvile da? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 (endret) Ja, hvis du spiser og sover nok. Det er ikke sånn at du MÅ ha 48 timer hvile på hver muskelgruppe. Jeg har flere ganger i uka ca 24t mellom øktene. Endret 26. desember 2014 av Akse Lenke til kommentar
Sigurd542 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Ja, hvis du spiser og sover nok. Det er ikke sånn at du MÅ ha 48 timer hvile på hver muskelgruppe. Jeg har flere ganger i uka ca 24t mellom øktene. Da prøver jeg heller å følge rådet ditt :-) takk for svar Lenke til kommentar
War Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Det ser ikke ut som det er eksakt samme muskelgrupper heller, så hvilen ser god nok ut. Bedre trent man er, kortere er hvileprioden også. Som skrevet over, stress og forlite mat eller søvn kommer til å ødelegge alt. Det er viktige punkt. Noe som er like viktig er progresjonen som er valgt VS mål, typisk øke når man klarer uten noen form for deload osv vil redusere resulatatene med ca 80%-ish Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Husk også nok søvn, du hviler bedre når du sover Lenke til kommentar
Sigurd542 Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Takk for gode råd :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå