Landeplagen Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Hei, Jeg bruker NextGenTel som nettleverandør, og de tillater visstnok ikke bruk av andre modem enn deres egne. ADSL-ruteren deres suger desverre balle, så jeg har tenkt på å sette den i bridge-modus. Andre har hatt suksess med dette. Jeg har sett på diverse modemrutere, og denne virker å være brukbar. Men før jeg kjøper den, ville jeg forsikre meg om at dette vil kunne fungere. Vil dette fungere dersom jeg setter Inteno X5668 i bridge-modus og viderekobler den til ASUS DSL-AC68U? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Jeg er ikke helt kjent med hva nextgentel krevee av konfigurasjon, men jeg tror ikke det er noe spesielt. Du trenger ikke å kjøpe et nytt multimodem. Kjøp heller den rene routerrn rt-ac68u. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 (endret) Har Nextgentel selv og bruker et Linksys-modem jeg kjøpte selv og samme routeren du linker til. Har også hatt 3 andre modem fra Nextgentel som jeg satt i Bridge. Edit: Jeg har AC68U uten modem. Endret 26. desember 2014 av sedsberg Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Hei, Jeg bruker NextGenTel som nettleverandør, og de tillater visstnok ikke bruk av andre modem enn deres egne. ADSL-ruteren deres suger desverre balle, så jeg har tenkt på å sette den i bridge-modus. Andre har hatt suksess med dette. Jeg har sett på diverse modemrutere, og denne virker å være brukbar. Men før jeg kjøper den, ville jeg forsikre meg om at dette vil kunne fungere. Vil dette fungere dersom jeg setter Inteno X5668 i bridge-modus og viderekobler den til ASUS DSL-AC68U? På forhånd takk. Du har et par misforståelser på gang her. Hva NGT tillater og ikke tillater vet jeg ikke, men da Thomson 789-boksen til besteforeldrene mine røk i et uvær, koblet jeg bare en speedtouch 546 til linja. Videre trenger du ikke noen modemrouter hvis du bridger Inteno X5668'en din - da kjører den jo fortsatt som modem, og du trenger kun en vanlig router. Hvis du likevel kjøper en modemrouter kan du kaste X5668'en. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 NGT tillater bruk av eget utstyr men gir ingen kundestøtte på dette. Du sitter da helt på egenhånd. Og får du problemer med linja krever de at du bytter tilbake til NGT sitt utstyr for feilsøking. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 30. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2014 Okei. Da ender jeg trolig opp med modemruteren jeg linket til, og å prøve å koble den direkte til NGT sitt nett. Så får bridging bli plan B. Lenke til kommentar
hax2kon Skrevet 1. juli 2015 Del Skrevet 1. juli 2015 Okei. Da ender jeg trolig opp med modemruteren jeg linket til, og å prøve å koble den direkte til NGT sitt nett. Så får bridging bli plan B. Fungerte det med DSL-AC68U rett i veggen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå