Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Start problemer (Mitsubishi Lancer 1,3 gl 2001)

Svenn1

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et spørsmål ang min mitsubishi.
I går sto den ubrukt 2 netter i -5 grader, men jeg fikk store problemer med å starte den.

Endelig i dag klart jeg å starte den ved masse bruk av startspray. Hva kan dette være?

Batteriet er på topp og fulladet. Helt ny motorolje (riktig type og mengde), nye tennplugger, kupefilter og luftfilter.

Min teori er at det kanskje kan være luftfilteret / tennpluggene fra biltema som kan være synderen?
Bilen starter lett ellers, men når den ikke ville starte etter den hadde stått i ro så skjønte jeg ingenting. Bilen skinnet som vanlig og startmotoren gjorde jobben sin, men fortsatt ville ikke den starte. Men endelig etter at jeg sprayet en del startgass inn i luftfilteret, så startet den tilslutt.

Føler også at bilen trekker dårlig i forhold til f.eks poloen til moren min som faktisk har mindre hestekrefter.

Mitsubishien har kun sine beskjedne 75hk, men jeg føler at den går dårlig, og da spesielt i motbakker. Det er slik at jeg må tyne bilen til rødlinjen for å holde farten videre til 3-gir.

Noen tips?

Info
- 2001 mod, 75 hk

- 129 000km

- reg.reim bytta på 96 000km

- Ny olje, oljefilter, luftfilter, tennplugger og kupefilter byttet for ca 300 km siden.

- Bilen er generelt i god stand.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det kan være en temperatursensor som ikke funker som den skal. Ville startet med å bytte pluggledningene, og kontaktet et merkeverksted dersom dette ikke løste problemet. Et merkeverksted har sikkert vært borti dette tidligere, dersom det er en ikke uvanlig feil for modellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...