Svenn1 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 HeiJeg har et spørsmål ang min mitsubishi.I går sto den ubrukt 2 netter i -5 grader, men jeg fikk store problemer med å starte den. Endelig i dag klart jeg å starte den ved masse bruk av startspray. Hva kan dette være?Batteriet er på topp og fulladet. Helt ny motorolje (riktig type og mengde), nye tennplugger, kupefilter og luftfilter.Min teori er at det kanskje kan være luftfilteret / tennpluggene fra biltema som kan være synderen?Bilen starter lett ellers, men når den ikke ville starte etter den hadde stått i ro så skjønte jeg ingenting. Bilen skinnet som vanlig og startmotoren gjorde jobben sin, men fortsatt ville ikke den starte. Men endelig etter at jeg sprayet en del startgass inn i luftfilteret, så startet den tilslutt. Føler også at bilen trekker dårlig i forhold til f.eks poloen til moren min som faktisk har mindre hestekrefter.Mitsubishien har kun sine beskjedne 75hk, men jeg føler at den går dårlig, og da spesielt i motbakker. Det er slik at jeg må tyne bilen til rødlinjen for å holde farten videre til 3-gir.Noen tips?Info- 2001 mod, 75 hk - 129 000km - reg.reim bytta på 96 000km - Ny olje, oljefilter, luftfilter, tennplugger og kupefilter byttet for ca 300 km siden. - Bilen er generelt i god stand. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Motoren er ikke i orden. Forbruk? Siden det er så lite km bør den være ok mekanisk. Dersom forbruket er høyt kan det være at en coil eller flere eller noe er smågåent. Bruk en tenningslampe og mål alle plugledninger og få dette avklart. Tar bare 5 min. 1 Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Kan det være at f.eks pluddledningene er slitte? De har aldri vært skiftet (129 000km) Har ikke tenningslampe, men skal prøve å høre med noen. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Kan være pluggledninger ja. De kan ha dårlig kontakt og overledning pga fukt og sprukket gummi. Et smart triks er å titte på motoren mens den går i totalt mørke. Da kan du kanskje se lysbuer og overledning. 1 Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Skjønner. Men tror du det er vitsen å bytte tennplugger samtidig som pluggledningene? Førstenevnte ble byttet for kun 300km siden, men er kjøpt på biltema om dette har så mye å si ? Med tanke på tungstartet bil (gnist) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Det kan være en temperatursensor som ikke funker som den skal. Ville startet med å bytte pluggledningene, og kontaktet et merkeverksted dersom dette ikke løste problemet. Et merkeverksted har sikkert vært borti dette tidligere, dersom det er en ikke uvanlig feil for modellen. Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Skal prøve å se etter pluggledninger imorgen på bilxtra/mekonomen. Er det nødvendig å bytte til bosch/ ngk plugger og? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Ikke faml i blinde før du vet diagnose. Det er dyrt. Du trenger diagnoseutstyr som tenningslampe, utstyr til kompresjonstest, utstyr til å lese feilkoder og sensorer. Alt dette har de på verksted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå