Toriam Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 (endret) Hei, Jeg kjører I dag 4 x 250 gb velociraptor I raid 5 (os "disk") 1 x 3 tb WD red og 1 x 3 tb Seagate I raid 1 (spill & filer) på et MSI Z77A-GD65 Jeg bruker onboard RAID controller. Hvis en lurer så satte jeg opp raid 5 for å få mer plass enn raid 1 (selv om nå til dags kunne jeg klart meg med raid 1) Jeg bruker et QNAP RAID 5 NAS for backup Nå har jeg forsøkt å sette sammen en liten handleliste for nytt mb, mine osv: http://www.prisjakt.no/list.php?l=143581&view=o Det ligger flere hovedkort der siden jeg ikke har valgt meg ut et enda.. Spøsrmålet er så. Er det så let som å bolte ut eksisterende hovedkort, sette det Nye I, opprette 2 ny raid med nytt hovedkort, ikke initialize diskene og alt vil komme opp igjen? Endret 26. desember 2014 av Toriam Lenke til kommentar
Bleenda Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Nå er jeg ikke helt sikker, men om du ikke har brukt software raid i feks (Windows), må du vel ha en kontroller av samme type på det nye hovedkortet? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Det skal gå helt fint å flytte RAID5 fra et Intel basert HK til et annet HK, noe du tenker å gjøre. Jeg har selv flyttet RAID5 flere ganger fra et Intel basert HK til et annet, og det har funket konge. Skal kun være å sette Intel SATA til RAID i BIOS, og så er det tut og kjør. Lenke til kommentar
Toriam Skrevet 29. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2014 (endret) Hei iNzzain, Jeg bruker chipset RAID på hovedkort. Hei Chavalito, Tusen takk for bekreftelse! Da er det bare for meg å handle Endret 29. desember 2014 av Toriam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå