DRGOOD Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Ser at prisene for å studere økonomi i Australia er omtrentlig det samme som å studere på BI i Norge, og da BI er alternativet mitt i Norge tenker jeg at jeg likegodt kan ta Bachelor'en i varmere strøk. Har hørt rykter om at grader fra Australia ikke er spesielt populære i Norge da Australia-studenter i stor grad har rykte på seg for å være feste/ferie-studenter, derfor tenker jeg å ta Master i Norge. Er dette uproblematisk? Ved opptak til Master ses det kun på karakter fra Bachelor eller vektlegges hvilket universitet man har tatt den ved? Har ikke lyst til å ende opp som én av mange nordmenn med en ubetydelig Bachelor-grad i økonomi og elendige jobbutsikter.Og sist men ikke minst, stemmer det at en grad fra Australia stiller generelt dårligere enn en grad fra Norge? Utenlandsstudier skal jo være positivt på CV'en og Australia har jo et godt utdanningssystem, her virker det jo som folk bare har fordommer pga. klimaet i Australia.Noen som har tatt en hel grad i Australia og har erfaringer de vil dele? Setter stor pris på input Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå